Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men man får ju ha en företagslogga utan att vara sponsrad? Man får ha en stor 3:an (scapaschabraken), fast det inte står att man får.
Det står inte heller i TR att man inte får rida med Olympiska symbolen
Men man får ju ha en företagslogga utan att vara sponsrad? Man får ha en stor 3:an (scapaschabraken), fast det inte står att man får.
Jag förstår inte heller hur en flagga kan falla under reklam öht, det borde snarare jämställas med klubbemblem/logga.
(JAG bryr mig inte personligen, skulle inte få för mig att rida med flagga när jag inte representerar landet eftersom det bara ser töntigt ut då...)
Precis min poäng.
Och att hänvisa till att det som inte står = inte tillåtet funkar inte, eftersom färg, form, mönster, whatever öht inte är upptaget i TR.
Och vad vet du om min erfarenhet?
Jag "tjaffsar emot" för att fio har fel, det går INTE att läsa i TR att flaggor inte är tillåtna annat än för de som tävlar internationellt.
Det står inte heller i TR att man inte får rida med Olympiska symbolen på Schabraket, dock är det reglerat på annan plats, likväl som Svenska flaggan är reglerad på annan plats. Det har aldrig direkt behövts ett reglerande i TR om flaggan, men nu när kreti och pleti köper flaggor/schabrak och rider runt med verkar det som att det behövs ett förbud i TR.
"Förbudet" mot flaggor är en POLICY som det står på mer än ett ställe i tråden, inte en regel.
Hade du haft någon erfarenhet av det så hade du nog redan dragit upp det.
Ring förbundet och fråga istället, hon har tävlat internationellt, och förbundet har ju till och med sagt det till henne. Hela "det står inte i TR" håller inte, eftersom TR är utformat så att det som inte står med är inte tillåtet. Tror du inte på det är det enda du kan göra att ringa och ta reda på det själv.
Jag har varit med om ett flertal tävlingar där ÖD har sagt till ryttaren att de inte får tävla med flagga.
Citat:
Ursprungligen postat av Equilina
Och att hänvisa till att det som inte står = inte tillåtet funkar inte, eftersom färg, form, mönster, whatever öht inte är upptaget i TR.
Angående hjälmarna som någon sa så gäller det inte ryttarens utrustning. Jag plockar ju inte bort flaggan på min frack så fort jag tävlar en tävling här hemma i Sverige. Isåfall skulle jag ju ha 2 frackar a´5000 spänn styck och det begär inte förbundet.. däremot kan dom begära att man har Schabrak osv utan flaggor.
Fast jag har varit på ett SM där tidigare landslagsryttare (men nu icke med i landslaget längre) ombads att ta bort "tyglandslagsmärket" från kavajen. Det fick man bara ha så länge man var med i truppen.
Och hur är det med andra länders flaggor, säg Whitaker-paden som är en enda stor Union Jack?
Får man rida med den?