Sverige har tagit medalj i laghoppningen

Sv: Sverige har tagit medalj i laghoppningen

Visar svensk tv live? Vi har sett på tysk tv men de visar bara tyskar och amerikanare. Har bara sett Rolf-Göran Bengtssons första ritt.

Härligt!!

Det visas på SVT Extra!
Roffe är bäst som jag alltid har vetat =) Tur att vi hade honom i det svenska laget!

ja Roffe äger! wohoooo OS brons shalalalala

Ja, underbart!

Men jag muttrar lite ändå, eftersom jag gick och lade mig efter Malins ritt och trodde loppet var kört... :o :D

Jättekul! :bump:

Speciellt Roffes ritter var fantastiska och likaså omhoppningsrundorna av Peter, Peder och Malin. Mycket bra jobbat! :bow: :bow:

Tyckte väldigt synd om Peter när Cardento vägrade, det har jag aldrig sett förut. :eek: Skönt att han gjorde en sådan kanonrunda i omhoppningen.

Det blir synd om den fjärde ryttaren för Sverige som inte får rida individuellt, bara tre från var nation får göra det... :cry:

Pooh skrev:
Jättekul! :bump:

Det blir synd om den fjärde ryttaren för Sverige som inte får rida individuellt, bara tre från var nation får göra det... :cry:

Jo precis. De har ju skött sig bra allihop, så alla förtjänar ju en plats där :)

chakira skrev:
Härligt... eller hur?!!
:banana: :)

Vilken nagelbitare! T o m min sambo som inte ens kan en skvatt om hästar tyckte det var urspännande. Synd att vi inte fick silvret, men jag är på något sätt mer irriterad över att just USA fick det. Hade känts bättre om någon annan nation än dem hade tagit det..

Jaja, superkul är det iaf.! Jag tror att ridsporten verkligen behövde den här medaljen! :bump:

Vilka tror ni får rida individuellt?

Senast ändrad av en moderator:

Det var riktigt spännande!! Kunde inte sova innan jag fick se upplösningen...

Jag tror att Malin och RGB kommer att rida individuellt och sen kommer det att stå mellan de två andra vem som ska stå över. Men Peter ligger ju sämst till, så det är väl stor chans att han får stå över.

Underbart! :bump: Vilka prestationer. Svenskarna är bäst när det gäller, snacka om att skriva ridsporthistoria! :banana:

Visst var det underbart !

Hela familjen satt som klistrad.

Men jag tror faktiskt att Peter får rida och Peder får stå över. Men vi får väl se hur de gör.

Uuuunderbart!!!:bow:
Mina grannar hoppade säkert högt när jag vrålade efter Roffes felfria ritt!:D
Var fortfarande "medaljglad" i morse när jag vaknade!:bump:

Vilken fantastisk ritt Roffe gjorde! :bow:
Och Peters i omhoppningen var ju suverän!

kopparberg skrev:
Var fortfarande "medaljglad" i morse när jag vaknade!:bump:

Jag med! Vaknade med ett leende på läpparna! Otroligt vad det påverkar en, och jag som inte ens sysslar med hoppning! :D

Det är helt underbart!!
D va fruktansvärt spännande och hela familjen satt bänkad framför TV:n, till och med min femtonåriga lillebrorsa som inte alls är intresserad av hästar satt och hejjade på och skrek som bara den!!

Hi hi!!

Jag satt ensam i min lilla lya och vrååålade efter Roffes ritt. Efter 10s knackade grannen i väggen??

Jag var tvungen att ropa till dem att det var OS!!! Man kan inta klaga på sina grannar när Sverige håller på att ta medalj :mad:

Så himla spännande var det!!! :banana: :banana: :banana:

Xeline skrev:
Visst var det underbart !

Hela familjen satt som klistrad.

Men jag tror faktiskt att Peter får rida och Peder får stå över. Men vi får väl se hur de gör.

Idag läste jag i tidningen att det blir Peter som får stå över.

härligt underbart!!

Jag tkr nog tyvärr det var rätt beslut om det stämmer att Peter får stå över.
Malin o Roffe kan ju knappast tas bort, de tillhör båda absoluta världstoppen. Peder tkr jag man ska satsa på, han tillhör framtiden med sin Magic B. Peter känns nästan som att han "gjort sitt", han har varit med så länge o ridit så många OS nu så tyvärr tkr jag nog han ska stå över. Men naturligtvis skulle man vilja se även Peter i en OS-final....!!

Hörde ni Albert Svanbergs analyseringar kring att Roffe inte red omhoppningen?? Så dumt att han uttalar sig, han har ju själv erkänt att han inte kan ngt om hästhoppning.
Jo det visade ju sig att Roffe bara skulle behöva rida typ 2 sek snabbare än den snabbaste svensken, och att han oxå var nolla. Plus att USA:s siste ryttare antingen skulle riva eller inte rida snabbare än de andra USA-ryttarna. Hmm?
Jag tycker ändå de gjorde helt rätt beslut, Roffe ligger trea individuellt, och varför då inte spara MacKinley när de kan så vi får ytterligare en medalj kanske?
Så dumma resonemang bara, det är faktiskt inte SÅ lätt att rida in sekunder i en OS-omhoppning, även om man heter R-G B.

Vad som "kommentatorerna"? Inte för att man bryr sig precis, dom kan säkert inte mer om hästhoppning en min brosa :devil:

Rolf-Göran var lagets hjälte, utan honom = Sverige låångt ner i resultatet.

Fast piggis - RGB skulle behövt rida drygt två sekunder snabbare än snabbast AMERIKAN (inte svenskt). Plus att Beezie Maaden skulle rivit/långsam tid då.

Senast ändrad av en moderator:

Tysken skrev:
Det visas på SVT Extra!
Roffe är bäst som jag alltid har vetat =) Tur att vi hade honom i det svenska laget!

jag och en kompis kom på att nu måste sverige adla roffe!! han är ju kung nu!!

och roffe ligger inte 3:a individuellt utan alla ryttare nollställs i finalen så vem som helst kan vinna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Paralympics 2024 äger rum i Paris. Men hur många guld-, silver och bronsmedaljer har Sverige och de svenska deltagarna tagit? Nyheter24...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenskt fiasko i laghoppningen. Rivningarna blev för kostsamma – och medaljchansen blev en sjätteplats. För Henrik von Eckermann var det...
Svar
0
· Visningar
131
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går red Sofia Sjöborg terrängen felfritt – men fick 15 straffpoäng i efterhand. För något som ingen har sett. Utan straffet hade...
Svar
0
· Visningar
114
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sveriges Victoria Jensen hoppade hem ett brons i Belgien när de individuella medaljerna i ponny-EM i hoppning fördelades på söndagen...
Svar
0
· Visningar
92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama