Svenskt hundfoder

Mynta2

Trådstartare
Finns det något riktigt helsvenskt hundfoder som tillverkas helt i Sverige och säljs överallt i alla städer...och som är prisvärt att köpa ? Inget lågbudget skit man köper på ICA, utan jag söker något som är BRA, men gjort i Sverige.

Alla foder verkar komma från utlandet....Har nu Nutra Nugget, ok jag är nöjd, men läste för inte så längesedan om aflatoxin i Nutra Nugget-fodret, och därmed känns det inte ok med utländskt foder längre. Man vet aldrig vad det finns i dessa.

Sv: Svenskt hundfoder

Svarar båda: Carrier är enligt mig INTE så hemskt bra foder...MAgnusson får man inte tag i här i GBG..

Finns det inte nåt som heter Halla foder. Vet en som alltid ger sin det.

Jag tror knappast att deras kyckling och ris foder är dåligt. Vetefoder kan man ju diskutera. Min kompis säljer Carrier och det är någon variant av fodret som de ger till hundar med klåda och det har hjälpt massor av Schäfrar med klåda. Bra eller dåligt, hundarna mår iaf bra av det.

Kolla sortimentet på Odal. Det finns ju en butik i nästan varje stad.
Annars så kan jag varmt rekomendera Halla fodret. Men vet ju inte om det finns återförsäljare överallt.

Själv ger jag mina Revir.

Uppfödaren till min hund sa åt mig på skarpen att jag skulle köpa det dom använde för det var jättebra. Vi har haft hund hela livet och kört med Klass Hundfoder. Hon ville att vi skulle köpa det allra bästa billigaste och det var BONZO (eller nåt) det var bra för de stora märkena gjorde ju reklam och därför var deras foder dyrare. Så tog vi det billigare var det lika bra som dom dyra, det var ju bara reklam pengar man betalade till de stora.

Skulle ni köpa det billigaste skräp ni kan hitta bara för att slippa betala för tex pedigree-reklam?
Hur kan man göra så mot en levande varelse?
Kan ju lägga till att de var tvungen att sälja sin valp för att de behövde pengar, bilen hade pajat och de hade två vuxna hundar två valpar och ca fyra barn att ta hand om plus kedjerökare.

Jag vet. jag lägger mig alltid i och sen skriver jag långa uppsattser i trådarna, ska försöka sluta med det.:smirk:

Álin skrev:
Magnusson är svensktillverkat.

http://www.hundmat.com/

Satt och kollade på deras foder för nån dag sen men det känns ju lite osäkert att beställa hem en massa foder och så tycker inte hundarna om det eller så känns det bara inte bra... :confused:
Är det nån som ger sina hundar nåt av deras foder och vad tycker ni om det??

Min får Robur och det är rätt okej tror jag... Han blev då stor på det iaf..;)

Min kompis har en hund med klåda. De har köpt hela icas sortiment och det enda hunden inte kliar sig på är just Bonzo :rofl: Jag hade iofs valt ett annat foder, men det är ju deras hund ;) Hon mådde bra iaf och gör än och hon är 12 år nu!!

Standart är ett helsvenskt foder och mycket prisvärt. Högenergivarianten kostar knappt 400 kr för 15 kg. Finns inte överallt, men alla djuraffärer som har Gibson som leverantör kan ta hem det. Finns även i normal och lågenergivariant. Mycket bra kvalitet! Köttbaserat utan en massa konstiga tillsatser och ris som kolhydratkälla.

Färskfoder finns ju många att välja mellan, tex Bravo (tillverkas i Helsingborg) och de levererar över hela landet vad jag vet.

Klass är ju svensktillverkat och hundarna gillar det jättemycket :) . www.klassfoder.se det säljs nog i de allra flesta städer. Min ena hund har foderallergi men kliar sig inte det minsta av det fodret.

Starndardt är svenskt, köttbaserat och prisvärt. Huruvida det finns att köpa överallt i landet vet jag inte, men det går ju att ta reda på.

www.standardt.se

Alla färskfoder är väl svensktillverkade och innehåller iaf huvudsakligen svenska råvaror.

Ok jag erkänner, har aldrig testa Bonzo så jag ska väl inte klanka ner på det. Det är bara vad andra hundägare har sagt som jag går efter, pratade med uppfödare och dom rekommenderade inte det fodret.

Det funkar säkert utmärkt till de som vill ha det.

Vi kör med äckliga klass, uäk. :D men hunden gillar det.

Okej. Tipsade bara.

Själv ger jag RC, jättebra foder dock franskt (hade jag för mig).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka