Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tack Mer än jag har kollat, vad skulle du rekomendera till ett sto som är: e: Eloge. Ue: Ceylon? Har fått en del bra förslag av Görel.. som är bra Men vill ha mer förslag. Är inte ute efter en Grand Prix häst, finns en del som inte tycker att jag skall använda mitt sto till avel här inne Men det bryr jag mig inte om, finns fler som har sämre ston än jag Som vill avla.
Om det är en häst till dig själv hade jag nog kollat på Hermes. Gillar verkligen honom och han ser otroligt ridbar ut! Mitt sto är heller inte ett GP-ämne och jag tycker att man kan avla på dom ändå. Så länge det är ett vettigt sto och att man har ett mål med avkomman. En vän har ett sto e Eloge som hon tagit ett föl e Belamour på. Den blev klass I med 8or på gången. Belamour är visserligen inte svensk, men attans vad jag gillar honom också.
En egen liten personlig åsikt angående just avel är att frågan är om inte det i slutändan ändå blir mer trevliga hästar om man väljer att avla på de ston som faktiskt funkar hemma hos de vanliga ryttare.. och inte bara ser till det senaste och mest häftiga, flashigaste hingstarna och stona...
Och sen när blev alla ryttare världbäst och ska ha det bästa? Tacka vet jag framförallt vanliga ston med trevliga passande hingstar som dessutom där fölet är skapat för ett mål och inte bara produktion och försäljning! Jag förstår att försäljning är en del av det hela men tänk vad trevligt det hade varit om de små liven som föds redan hade en "det-här-ska-jag-bli-när-jag-blir-stor" oavsett vad det nu är...
OBS... Detta är bara min åsikt!
Hermes har jag inte tänkt på, har en hingst i åtanke, men han har inte svensk stam Men han har funnits i min tanke sen jag hade Robin Z stoet, men hon var hoppstammad, och hingsten jag funderar på är dressyrstammad, så nu när jag köpte mig detta sto så funderar jag återigen på att ta honom
Ja, jag är inte ute efter den senaste, flashigaste, häftiga hingsten Jag har i tanke på att behålla fölungen själv, så jag skulle ju kunna ta villken hingst som helst Men jag vill gärna gå fölpremiering, 1-2 års, sen förhoppningsvist även 3 års. Var många år sedan jag hade halvblod och gjorde dom grejerna, men jag vill även att det skall vara något sådär lätt att sälja om det nu skulle bli nödvändigt.
Men den hingst jag har i tanke är absolut inte den senaste, flashigaste och häftiga hingsten så jag får nog behålla den fölungen väldigt länge till mig själv Är inte ute efter att "mass" producera föl.
Jag har fått ett fint föl e Rambo i år. Har velat fram o tillbaka om jag ska sälja eller inte (har fullt och måste bli av med en häst i alla fall). Hon är jättefin, och mycket ädlare än jag hade väntat mig med den gamla svenska stammen. Hon rör sig bra också! (den lilla på min avatar)
Så Rambo eller hans son Hermes kan jag rekommendera!
Jag måste också slå ett slag för Rambo
Jag har två Rambo-ston, de hävdar sig väl på både hopp- och dressyrbanan, den ena även i ft (den andra har aldirg provat), kanonpsyken, tåliga, friska, korrekta. Och man behöver inte vara elitryttare för att klara av dem!
Hon har en trevlig galopp och lätt taktmässig trav och sen är hon väldigt SÖT och det är ju så svårt att bedömma fölungar ,allrahelst när de går i en liten hage och springer på varandra .
Jag behövde en kompis till Magica och vi får se vad som händer . Nu är hon ett litet troll och hon är inte så snygg som din kille
Och så är hon ju FUX... *skratt* för den som kommer ihåg att jag inte ville ha en fuxhingst i en annan tråd ..
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.