Nej, jag menar inte att man ska se mellan fingrarna på begångna brott. Men jag tror inte heller att det bästa för att förbygga att fler återfaller i brott är att döma till just fängelse under en lång tid, jag tror på kriminalVÅRD med behandlingsprogram, frivården och i vissa fall fotboja. Det är inte klart det är lämpligt för alla brott, men för många.Tycker du att man ska se mellan fingrarna när det kommer till begångna brott för att inte hamna i toppligan? Låter som typiskt vänster....sopa under mattan. Syns det inte -så finns det inte.
Ja???? På vilket sätt menar du att Sverige behandlar människor som icke människor....även om man som svensk medborgare åkt och slaktat människor för is i annat land?
Kan du ge något exempel på avhumaniserande sätt att tala om kriminella och asylsökande.
Ja här är vi eniga. Jag tycker istället att ordentlig information om svenska samhället, vad vi förväntar oss av de som vill bo här när det kommer till jämställdhet (kvinnor och män tillsammans även i badhus, och man tar även kvinnor i hand), barnuppfostran, vår syn på hederskultur och att Sverige aktivt arbetar emot det. Att flickor, unga och kvinnor har rätt att leva med vem man vill, få ha fritidsintressen och umgås och leka med jämnåriga, språket ska läras, både mamma och pappa ska arbeta, räkna inte med att välja var du vill bo....osv osv.
Jag tycker att det är avhumaniserande och fördomsfullt att samtalet om asylsökande ofta tenderar att landa i ett samtal om kriminalitet.
Haha, jaså tar kvinnor i hand säger du? Har du liksom många som gillar högermedier fastnat i att Daniel Reizat inte tog en kvinna i handen vid ett specifikt tillfälle och några andra där ingen tog i hand i riksdagen pga. covid och restriktioner? Men missat alla bildbevis på att han brukar ta i hand och vara artig.