Svarthaka?

Crossline

Trådstartare
Är detta svarthaka och hur får jag i så fall bort det?

2wnv9lw.jpg

Jag tycker han mest ser prickig ut i huden? Om du gnuggar lite med en nagel, följer det med svart? Har haft svarthaka på några av mina. Det har dock minskat sedan jag tog bort alla plastskålar (inkl vattenfontänen som också var plast). Men om jag behövt behandla har jag bara gnuggat med en bomullstuss som jag duttat i olivolja. 2-3 gånger (med några dagar imellan) så har det försvunnit.

Jag tycker han mest ser prickig ut i huden? Om du gnuggar lite med en nagel, följer det med svart? Har haft svarthaka på några av mina. Det har dock minskat sedan jag tog bort alla plastskålar (inkl vattenfontänen som också var plast). Men om jag behövt behandla har jag bara gnuggat med en bomullstuss som jag duttat i olivolja. 2-3 gånger (med några dagar imellan) så har det försvunnit.

Har inte fått lov att titta så noga på prickarna. Försökte gnugga med en tuss, men då tyckte fröken bengal att jag gick över gränsen.

Dom äter och dricker enbart ut keramik, förutom en grekyoghurt-burk med vatten. Men den dricker inte den nämndakatten ur.

Har inte fått lov att titta så noga på prickarna. Försökte gnugga med en tuss, men då tyckte fröken bengal att jag gick över gränsen.

Dom äter och dricker enbart ut keramik, förutom en grekyoghurt-burk med vatten. Men den dricker inte den nämndakatten ur.
Du får försöka kolla lite. Jag tycker att prickarna som katten har ovanför munnen och de nedanför ser typ identiska ut, och det var därför jag blev tveksamt. När jag drar med nageln över hakan när mina har svarthaka blir det som svarta prickar som lossnar.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt utreds just nu för felin hyperestesi. Eller ja, vi närmar oss diagnosen genom att först utesluta annat. Två veterinärer varav...
Svar
6
· Visningar
603
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
449
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
676
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka