svarta arbhingstar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Amia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 912
b.t.w. den här hingsten Farrek är INTE reg. i ARAB och får därmed inte kallas arabiskt fullblod.
Detta eftersom det inte är verifierat att han är reggad ö.h.t. i någon WAHO-godkänd stambok.

bara för att vara petig...

Bara för att han är en cirkushingst så behöver han ju inte vara reggad!

Ja, skall hans avkommor då få reggas så MÅSTE han vara reg. i ARAB. Och avelsvärderad om han skall användas på främmande ston. Anm.tiden till Grevagården har gått ut mig veterligen. Är han anmäld dit?

Läs på www.sahf.se under menyraden ARAB Registratur om vad som får lov att kallas Arabiskt Fullblod

Farrek är registrerad. Han har FA 593/93, e Nurek DK u Fallawa, uppfödd av Forest Arabians, Sverige. Står nu som Amia sagt till avel på Turban Stud i Danmark.
Så inga "problem" med denna hingst!

hur visste du det? praktiserade i samma stall som han står uppstallad i .. skitfin!

Kollade Turban Studs hemsida, där stod FA-numret, så jag kollade bara i 1993 års supplement. Och det stämde.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Min häst har svart beläggning på hovväggen, undrar om nån vet vad det kan vara? Försökt googla men hittar inget vettigt där. Min...
Svar
10
· Visningar
1 345
Senast: Tirnanog
·
Utrustning Hej! Idag kom min nya hoppsadel till mitt sto - arabiskt fullblod. Men när jag la på den på ryggen och kikar, tycker jag att den...
Svar
19
· Visningar
2 244
Senast: Grannox
·
Hästvård Mina två hästar har börjat förlora sina svansar. Shettishingsten är mest åtgådd eller vad man säger. Han hade innan jätte lång o tjock...
Svar
5
· Visningar
2 373
P
Foder & Strö Letar efter halm att fodra med, köpte ett par balar till att börja med, men såg när jag kom hem att det inte ser helt fräscht ut. I...
Svar
3
· Visningar
2 551
Senast: Ponnytroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Hönstråden II