Svårt med hö galopp

S

Spatt

Min häst har svårt med hö galopp o jag har svårt o veta vilken galopp han tar. Har ni tips han har inte ont har kollat. Tar lektion en gång i veckan då tränar vi galopp o vet att man ska bryta av om dom fattar fel galopp men om man inte vet om dom tar fel är det lite svårt tips hur man ser/känner om dom tar fel galopp skulle vilja träna mer på att han ska fatta rätt galopp när jag är själv

Sv: Svårt med hö galopp

Om du fattar galopp, släpper efter på tyglarna och låter hästen dra på lite borde du med all säkerhet känna om det är rätt eller fel.
försök lära dig att känna det. sedan kan du ju alltid snegla ner
på bogarna. innerbogen skall vara längre fram när hästen
galopperar rätt. Var också noga med att hästens rumpa är lite
innanför spåret innan du fattar galopp, då blir det ofta rätt. Ingen
häst kan galoppera på HELT rakt spår, så om du överdriver böjningen lite blir det nog rätt.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 271
Senast: JohannaB
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: Cs218
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama