svart konstantskimmel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare misterhultspyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 814
M

misterhultspyret

hej
undrar om ni kan berätta lite om färgen svart konstantskimmel.
hur ser man på ett föl/unghäst att den är en svart konstantskimmel och inte en blivande skimmel.
födds dom helt svarta och blir ljusare på kroppen men inte huvud,ben eller födds dom färdig färgade?
:confused:
är inte så duktig på skimmelfärgerna men hoppas någon här kan hjälpa mig

Sv: svart konstantskimmel

En del konstantskimlar är svåra att se att de tänker bli annat än enfärgade när de är små. Har man en (eller två) föräldrar som är konstantskimlar så kanske man ska vänta tills fölullen släppt innan man färgbestämmer dem slutgiltigt.

Vet du alls skillnaden mellan konstantskimmel och avblekbar? *framgår inte riktigt*

Sv: svart konstantskimmel

2004 hade jag två konstantskimmelföl. de såg ut såhär vid ett par månaders ålder:
elvaospoket.jpg

Fölet till vänster bar på båda skimmelanlagen, skimmel med grundfärg konstant mörkbrunskimmel (föddes mörkbrun).
Spoket1.jpg

Fölet till höger, brunskimmel. Föddes brun.
ElvagaloppES-02.jpg

Hlsn Helena

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 482
Senast: LiviaFilippa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 259
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 782
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka