Svårt beslut

L

leva11

Vi har en Amerikansk cocker spaniel på 7år,
Hon har vart frisk glad hela sitt liv tills detta år som har vart mkt jobbigt för hon,
jag sitter i ett dilemma vad som är rätt eller fel och vad man ska ta för beslut, 7år kanske inte är mkt för rasen men nu har hon fått sebborre för ett år sedan och det ger inte med sig det bara blossar upp hela tiden och vi får bada hon med specielt sebborre shampo men det fungerar ej längre hon kliar sig hela tiden och mjällar konstant som hon skulle ha skabb men det har hon ej,
Hon har kronisk öron inflamation hela tiden och kliar sig hela tiden och detta har gjort att hon har nedsatt hörsel,Hon bajsar blod i bland,Vet, säger att dom one kan göra mera och att det är vårt beslut och jag har tänkt så här och diskuterat, hon har gett oss 7år lyckliga och då är det väl inte meningen att vi ska låta hon plågas in i det sista för mig är detta beslut klart men min sambo tvekar för han tycker om hon så mkt det är den bästa hund vi har haft säger han,Men hon är inte en glad hund det har hon inte vart i fyra månader och hon blir bara sämre och sämre tycker jag och vet, Frågan är hur tycker ni att jag ska försöka diskutera med min sambo så han förstår och inte tar det som att det är fel att låta hon somna in för jag vill inte att hon ska plågas min lilla tjej,jag anser att hon är så dålig och att hon inte ska behöva gå med detta längre, ja svårt det här :confused:

Sv: Svårt beslut

Tråkig sits, men 4 månader utan livsglädje är 4 månader för läng, finns det inget mer att göra så låt hunden somna in.

Vem äger hunden?
Är det du berätta att du bestämt dig, ge honom datum så han kan njuta av hunden den/de dagarna hunden har kvar.

mvh

Om jag hade varit i din situation hade jag tagit beslutet att låta vovve somna in. Skulle förklarat för sambon att hunden lider, och jag bryr mig för mycket om hunden för att låta det fortsätta. Jag tycker att hundens livskvalité går långt före min egen själviskhet.

Ja mitt beslut är att så mkt som hon har gett mig så vill inte jag ge henne en tid som hon får lida innan hon somnar in,
Hunden är våran tillsammans men han tror det bara är vänta och se men jag har sagt i dag att det går faktiskt inte göra nått mer, Det som tar emot hos min sambo är att hunden bara är 7år han menar att kockrar blir äldre ja det har du rätt i sa jag men hon är sjuk och vi kan inget mer göra,
vist jag tycker detta är tråkigt men för mig blir det en lättnad om hon får somna in för jag vet att hon mår inte bra,men det blir svårt att få mina barn och sambo att förstå detta det är jätte jobbigt,Jag ska försöka få tag i vet, i morgon igen och se om han kan förklara våran hunds sitvation bättre för min sambo,
min sambo ser bara dom här dagarna hon är bra för hon är till och från hela tiden varannan dag kan man säga men det funkar ju inte tycker jag

Jag tycker att du tänker helt rätt, för hundens skull. Ang hans argumet om att dom blir äldre så försöker han nog bara greppa efter halmstrån. Många hundar måste varje år somna in pga sjukdom, det är inte så ovanligt som man vill tro.

Kanske behöver din man längre tid än dej för att inse att det tyvärr är slut. Ofta är det ju så att vi hanterar saker och ting olika och din man kanske har förträngt att hon är sjuk och valt att bara se det friska.

Du ska göra det som känns rätt för din hund, ge henne den sista gåvan att slippa lida mer för lider gör hon ju när hon är sjuk.
Säg till din man och era barn att det inte finns mer att göra och ge dem ett datum. Då får de chansen att börja bearbeta det hemska och en chans att utnyttja tiden hunden har kvar maximalt.

Tröstkramar till dej i din sorg.

Mig veterligen finns inga samägda hundar, annat än avelshundar hos en del kennlar.
En av er måste stå på köpehandlingar o på kvittot.
De är den som är ägaren till hunden.

Vill inte vara burdus på något sätt, förstår att situationen är svår, men svårast är det faktiskt för hunden som inte får somna in.
:cry:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 367
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 840
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka