Svårt att sälja vagn?

kolblakkur

Trådstartare
Jag har en vagn till salu, men jag måste säga att jag är chockad: Jag trodde att det skulle vara mycket lättare att få sålt en vagn nu på sommaren. Kanske var naivt, men jag trodde alltid att kvalitetsvagnar var eftertraktade. Har sett flera som säljer till överpris och de verkar få sålt. Konstigt...

Någon annan som har samma uppfattning eller kanske en annan? :) Är det just denna sommaren eller har det alltid varit svårt?

Har även sett billiga rockarder som jag alltid trott blivit sålda direkt, vara utannonserade länge och/eller att priset dessutom sänkts. Fortfarande osålt mao.

Senast ändrad:
Sv: Svårt att sälja vagn?

Jag tror det överlag är svårt att sälja saker i dessa tider, folk har helt enkelt det sämre ställt med pengar :(

Är det verkligen så? Folk köper ju bostäder till höger och vänster t.ex. Nåja, tråkigt i vilket fall som helst :(

Fast bostadsaffärer är nog lite annat ändå tror jag, det är ju ett långsiktigt köp och ofta även en investering. Kapitalvaror tror jag folk är mer försiktig med att handla i dessa tider.

Det jag har noterat är att det verkar vara svårare att sälja billiga grejor. Kan det vara så att folk i sämre tider hellre noga planerar sitt inköp och istället för att "impulsköpa" billigt hellre köper kvalité till ett högre pris?

Dessutom, om folk ser kvalité till ett lågt pris, ja då blir de misstänksamma och drar öronen åt sig för att inte blir lurad...det har jag iaf fått för mig :)

Beg hästgrejor verkar mkt svårt att sälja jag köpte en helt oanvänd armesele med baksele för 3000 kr ,den hade varit utannonserad för 5000 utan seriösa spekulanter. Vad jag skall med den vet jag ej jag har ca 15 selar.westernsadlar i nyskick ett eller några år gamla max halva nypriset.

Senast ändrad:

Nog mest att det är sommar, folk har lagt pengar på semester, resor:angel: Sen är man ledig från jobbet och vissa låter hästarna vila helt under sommarn på betet, man har nog bara annat för sig tror jag:idea:

Men i höst när hästarna ska få upp konditionen igen och unghästar ska köras in, då kanske folk vill ha en vagn;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 810
Senast: cewe
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
G
Hästmänniskan Nu har årets chock slagit mig. Jag sålde min häst för 1 ½ år sedan. En häst som jag haft sedan hon var två år, hon är 15 idag...
2
Svar
22
· Visningar
3 062
Senast: Gnistra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30