Svårt att ge henne mat

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ferlox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 972
F

ferlox

MIn 4 månader amstaff tik har lite svårt att få i sig mat, gör jag rätt som blandar hennes foder Hills puppy larg breed med laktosfri fil!! Har läst att det ska vara bra för valpar att äta fil. Kan detta stämma eller har jag blivt felinformerad.

Samt att hon är lite röd vi ögat kan jag göra ngt åt detta, spola med ögonbad eller ngt liknande??

:confused:

Sv: Svårt att ge henne mat

En del hundar gillar inte att man blandar så det blir en "sörja" :) Jag har en sån här hemma. Kan lägga mycket gott i, men det får inte blandas runt, då vill hon inte ha :)

Testa att ge bara fodret och filen som efterrätt :)

Går inte det röda i ögat över kanske du behöver droppar/salva på recept.

Sv: Svårt att ge henne mat

MIn 4 månader amstaff tik har lite svårt att få i sig mat, gör jag rätt som blandar hennes foder Hills puppy larg breed med laktosfri fil!! Har läst att det ska vara bra för valpar att äta fil. Kan detta stämma eller har jag blivt felinformerad.

Samt att hon är lite röd vi ögat kan jag göra ngt åt detta, spola med ögonbad eller ngt liknande??

:confused:

Hunden behöver inte ha fil. Prova att ge fodret utan fil, och med vatten bara. Eller ge det trot.
Hon kan va alergisk mot något , Då hon är röd i ögonen.

Liknande trådar

Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med... 2
Svar
28
· Visningar
6 184
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och... 2
Svar
20
· Visningar
3 465
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej alla kunniga och erfarna! Nu behöver jag lite hjälp och råd. Vår 6månaders Bichon havanaiskille har alltid varit småkinkig/... 2
Svar
27
· Visningar
2 349
Senast: canine
·
Hundhälsa Har en liten DSG-kille på drygt 7 månader, en sprallig, glad och trevlig krabat som gillar att mysa och hitta på bus. Allt frid och... 2
Svar
22
· Visningar
3 366
Senast: GardenAngel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka