Svårt att få kunder?

Z

Zamba_of_magica

Jag funderar på att börja ta emot hästar för in/tillridning och konvalecenter. Jag undrar om det är svårt att få kunder för att det ska gå runt? Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur många hästar behöver man för att det ska gå runt? Det är ju alltid en massa annonser om personer som tar emot hästar.

Sv: Svårt att få kunder?

Zamba_of_magica skrev:
Hur många hästar behöver man för att det ska gå runt?.
det är omöjligt för oss att svara då vi inte vet någonting om dina omkostnader.

Zamba_of_magica skrev:
Det är ju alltid en massa annonser om personer som tar emot hästar.
99 % av dom är 14 åriga tjejer som man inte vill skicka till

Konvalecenter är nog rätt svårt att kunna ta bra betalt för, än mindre leva på det.In å tillridning kan man nog bygga upp med hjälp av bra marknadsföring å bra rykte.Men det krävs nog att man är mkt kompetent, har utbildning för sånt.Personligen skulle jag inte betala för att skicka en häst på tillridning hos ngn som inte var utbildad.

chrysler skrev:
Konvalecenter är nog rätt svårt att kunna ta bra betalt för, än mindre leva på det.In å tillridning kan man nog bygga upp med hjälp av bra marknadsföring å bra rykte.Men det krävs nog att man är mkt kompetent, har utbildning för sånt.Personligen skulle jag inte betala för att skicka en häst på tillridning hos ngn som inte var utbildad.

Måste jag fråga dig när du tycker någon är utbildad för att rida in/till?

Det finns mkt ryttare som visat att de klarar att utbilda hästar, många tävlingsryttare har ju ingen som helst utbildning, men har man inte ett ansikte utåt så är det lättare att få kunder om man har en utbildning.Nu finns det ju mkt utbildningar beroende på inriktning.För vanliga hästar fanns ju remont ryttare men de har väl bakat in den i hippolog utbildningen nu?Kan ju räcka med att bara vara ridledare om man är duktig,annars är det mkt ridinstruktörer som tar emot hästar för utbildning oxå.

Det är nog inte speciellt lätt att få det att gå runt. Kollar man runt ser man att det är dyrare att lämna sin häst hos en svensk medioker "beridare" än att lämna den till en utländsk olympiaryttare som håller hästen i full tränings och tävlingsverksamhet.

Denna haltande prisnivå tyder för min del mer på att det är svårt att få verksamheten i sverige att gå runt än att den svenska ryttaren är en begåvning utöver det vanliga. :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel