Svar på Biopsin I dag//opticorten

S

sussa

Frida min Fjording hade eosinofil dermati. Ja det kan va tex Knottallergi tror vet. Inte konstigt att hon har varit så öm nedanför hals o under magen o varit så himla sur. Men till frågan- Frida ska ta opticorten pga av att det var en väldig omfattande inflammation, så har ni några tips vad jag kan blanda med dessa tabletter som skyddar hennes mage. Hon fick kolik i vintras hos fodervärden o jag vill inte att det ska bli massa tok med henne nu när hon redan mår så dåligt av allergin. Hört med om fång ang denna medicin med men oroar mig mest för att hon kan få kolik.

Sv: Svar på Biopsin I dag//opticorten

Dom kan få fång om man ger en hög dos länge! Prata med din vet om dosering och nedtrappning. Trots allt så får många hästar kortison nån gång i sitt liv, väldigt få får fång, men risken finns om dom är känsliga! Ge något magpreparat samtidigt tex, krafft magtarm i betforn. Men som sagt följ noga doseringsanvisningen!

Smula ner och lös upp ett paket vanlig bakjäst i lite betfor.

Har fungerat jättebra på min fjording som lätt får kolik, hon har "peppar peppar" inte haft kolik sedan jag började ge henne det.

Har fått ordentliga anvisningar ang dosering och på slutet är det nedtrappning. o för att hålla reda på allt så lär jag sätta upp en almanacka och pricka varje dag .för annars vet i kattsingen om det blir rätt. Mkt att hålla koll på o Jag vill ju verkligen hennes bästa. Vet ni hur det är med ridningen under behndlingen?? Vet sa inget om det ( hmm glömde fråga i all virr tillstånd). Vanliga sköna lugna skogspromenader är väl inget hinder? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka