F
Findus och Molly
Min goda vän fick för några dagar reda på att en av hennes kattungar kan ha svansknick. Kattungens mamma har en "rörlig" svansknick, men kollades av tre olika veterinärer som alla sade att den inte kunde klassificeras som svansknick, eftersom den alltså var ruckbar. Kattungens knick verkar vara fast, men har inte kollats av veterinär ännu. Finns det olika typer av svansknick? Eller kallas det något annat om den är rörlig? Vad är faran med att avla på en katt med knick? En kompis har en hund med knick, och hon pratade lite om att knicket är ärftligt och kan sätta sig på ryggraden hos avkomman. Men nu kommer jag ju inte ihåg varför det var värre än om den hamnar på svansen.... Kunde det leda till förlamning, eller hur var det?
För att krångla till det ytterligare, så klämdes just den kattungen i en dörr för ett tag sedan. Kan en veterinär skilja på en skada och en medfödd defekt?
Det är, såvitt jag vet, inte mer förekommande hos bengal, är det någon som hört något annat?
Mvh Findus och Molly
För att krångla till det ytterligare, så klämdes just den kattungen i en dörr för ett tag sedan. Kan en veterinär skilja på en skada och en medfödd defekt?
Det är, såvitt jag vet, inte mer förekommande hos bengal, är det någon som hört något annat?
Mvh Findus och Molly