Svansen i båge över ryggen

Sv: Svansen i båge över ryggen

Nja ovanlig vet jag inte?
Jag hade en svart husis som påminner väldigt mycket om hennes, men min var nog bannimej etter slakare typ.. :o
Men åt, drack och mådde prima, och när man tog i honom, så vara han bara finlemmad, men inte mager någonstans.

Ragge, saknar dig min lilla speciella misse. :love:

Hahaha... :D

Ja, här syns det tydligt hur lillen har svansen! :)
DSC03619.jpg

Vilken ovanlig kroppsbyggnad, han ser extremt slank ut eller är det vinkeln?

Jo, jag oroade mig länge för att han var så mager (försökte fodra upp honom). Han är ganska hög och har djup bröstkorg och när han blev otäckt svullen i en tass tog jag honom till veterinären och passade på att höra med henne om hullet men hon tyckte att han inte fick bli tjockare :confused:.

Bilden är nåt år gammal och nu har han breddat sig en del.

Aha, min mamma har en katt med vad jag tror är lite liknande kroppsbyggnad men han har långa ben så det ser inte konstigt ut om man inte skulle fota det uppifrån så inte tassarna syns som på din bild.

Sällar mej till skaran av ägare till knassvansade kisar!!
Har en svart stallkatt som oftast lägger upp svansen bak i nacken.Så söt!
Avslappnad bär han den uppåt/framåt över ryggen men inte bak i nacken.
Har haft en annan obesläktad kattpojke som bar svansen lätt i kringla på ena sidan.
Tog hand om mamman,pappan + 2 kullsyskon oxå.De hade normala svansar.
Pappan var dock kompakt,med kort rygg och glad svans,lite framåtriktad.
Sjukt söta kisar.Fast jag förstår ju att man inte vill ha den defekten på en raskatt.

Detta kallas Ring tail på engelska, googla på det så kommer du att hitta mkt info.

Min syster har en sådan krullsvans, men ingen av hennes avkommor har svansen i en kringla som hon. Däremot har de fått rörligare svansar än vanliga katter.

Detta kallas Ring tail på engelska, googla på det så kommer du att hitta mkt info.

Min syster har en sådan krullsvans, men ingen av hennes avkommor har svansen i en kringla som hon. Däremot har de fått rörligare svansar än vanliga katter.

Ah,då ska jag göra det direkt.

Till Alla:
Tack för att ni berättar det ni vet och det är kul att höra om era katter!
Jag ska se om jag kan ta en bild på min när hon går så att ni får se hur den ser ut.

Jag har en bondkatt som liksom lägger svansen längs ryggen så den petar honom i nacken. Ingen krok eller nåt sånt, den ligger längs med ryggen liksom.

Visst har han len päls, han fäller som ett as också. Men jag tror inte han har så mycket lenare än de andra normalsvansade kissarna.

pälsen har inget med svansen att göra..antingen är det en rotknick eller sk ekorrsvans...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vid möte med annan katt mer eller mindre alltid visar någon form av aggression. Ofta handlar det om vuxna, lösa...
Svar
5
· Visningar
1 912
Senast: Sol
·
C
Katthälsa Min katt är en 11 årig blandras mellan perser eller exotic och bondkatt. Han har kort och tät päls. På bakre delen av ryggen, från...
Svar
10
· Visningar
14 473
Senast: ChristinA
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 716
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka