Svank-tatuering och smärtstillande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

tja, man kan ju operera och dra ut tänder utan bedövning också, har du prövat det??:smirk:
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Nej, men jag har fött två barn utan ryggmärgsbedövning, och både barnen och jag överlevde det.
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Tack du, jag har fött en med ryggmägsbedövning och ett barn utan och jag överlevde ju också. Men jag tycker inte att man har rätt att mästra folk för det...:smirk:
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Min tatuerare hade en jätte bra teckning i sin studio, stå helt rak, dra ett lodrätt streck mellan dom högsta punkterna på höftbenen.
"vila" med ena benet och dra ett lodrätt streck över ryggen, vila med det andra och dra ett lodrätt streck. Under det översta strecket är det helt ofarligt att tatuera sig med tanke på någon idiot till läkare som nekar spruta!
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Läkare är inte idioter.

Och man sticker inte i nedersta delen av ländryggen så om man har IQ-glipa pga för låga byxor kan man tatuera där - men inte högre upp i svanken där normala brallor slutar ;)
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Normala brallor? Hoppas att du inte menar sådana där som slutar där tuttarna börjar :p

Men allvarligt, personligen tycker jag att det är obekvämt med byxor som slutar ovanför naveln elelr vid naveln.

Synd att många läkare/sjukssköterskor tror på denna myt. Men sveriges läkarvård brukar ju vara lite seg utav sig. Farrar över när jag måste gå dit nästa gång, sist så hade jag urinvägsinfektion (hade så ont i ryggen å det enda som hjälpte var att gå på toa var 5:e sekund) dock var inte läkaren säker på att jag hade det, för jag hade inga tydliga tecken på det eftersom att dom inte fick urinprov från morgonen utan mitt på dagen å jag bara hade lite mer vitta blodploppar än vad som är normalt. Fast min vårdcentral styrs av gamla gubbar oxå, ska försöka byta tillbaka till sjukhuset å en kvinna (föredrar folk av samma kön vid lite mer pinsamma grejer...)
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Det är ingen myt. Svensk sjukvård agerar efter vetenskap och beprövad erfarenhet och inte skrönor.

Däremot finns det många skrönor om sjukvården, och många omogna personer som inte förstår fakta utan tex vill vara tuffa istället och tolka allt till sin fördel.

Jag JOBBAR MED att sticka folk i ryggen. Jag har 25 års utbildning för just det ;) Och vet att det kan irritera nervsystemet om man petar in en pigmentmolekyl via nålspetsen. Alltså gör jag INTE det. Medicinska fakta får gå före okunnigas "tyckande" - vilket väl är en himla tur !

Min definition på normala brallor är f.ö. att de inte visar skåran om man böjer sig fram. :p
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

...och när man ska testa om man har urinvägsinfektion så gör man det säkrast på ett MORGONURINPROV. Annars har inte urinen hunnit stå så länge i blåsan att man "fångar" några bakterier. Det är knappast inte personalens fel att du inte hade med ett sådant.
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Beror på hur man ser på det eftersom att dom som inte sa att det var bäst att ta från morgonen, dom ska ju ändå informera mig om vad som ger det bästa resultatet. Inte något som jag visste då precis, var några år seddan...
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Kan vi göra det här klart nu, en gång för alla, innan jag springer iväg till tatueraren? ;)

Epidural läggs i höjd med midjan, om jag har förstått det rätt. Alltså är det riskfritt att tatuera sig i höjd med höfterna?
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Hihi, du har ju fått svar, men jag hörde samma straffpredikningar när jag skaffade min. Dock har jag pratat med 3 olika barnmorskor som förlöser barn och det är nemas problemas som du redan fått reda.

//E
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Säg att du inte vill ha nån färg i medellinjen ovanför tredje ländkotan så klarar du dig fint :) :idea:
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

men snälla någon, har ni aldrig hört talas om lustgas? *stolt lustgas framfödd son*
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Jovisst. Jag älskar lustgas och tror nog jag skulle kunna klara mig på det, MEN det är ju bra att ha möjlighet att få epidural, i fall att. Alla förlossningar är ju inte helt smärt- och problemfria.
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Förresten, vad är det att vara stolt över att man fötts fram på lustgas? Det kvittar väl vad modern bedövats med, om något alls, så länge barnet föds fram utan komplikationer?
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Inte helt omöjligt, men jag är full (inte bara i fan, då ;)). God jul!
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Min mamma fick varken Epidural eller lustgas, för hon hann aldrig in till BB med mig.
Jag föddes hemma, och sedan blev mamma och jag hämtade med ambulans!
Och som ni ser så lever både jag och mamma fortfarande....
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Baka_kun skrev:
men snälla någon, har ni aldrig hört talas om lustgas? *stolt lustgas framfödd son*
Klart vi har hört talas om lustgas, har använt det också. Men jag ser inget värde i all ha mer smärta än nödvändigt under en förlossning.

Sen är det klart att man överlever utan epidural och utan annan smärtlindring också för den delen men inte blir man en bättre mamma bara för att man inte använder bedövning.

Jag är för övrigt väldigt stolt mamma till tre barn födda med epidural och ett barn fött med lustgas, att jag inte hade epidural vid sista beror på att jag kom in för sent för att hinna få det.

Det kan också vara värt att tänka på när man raljerar om att det inte behövs smärtlindring att en del människor har svårt att klara smärta.
Jag har personligen ganska hög smärttålighet fysiskt men sämre psykiskt beroende på grova övergrepp under lång tid.
Jag har alltså bättre förutsättningar att klara en förlossning om jag får hjälp med smärtan.
Med åren har jag börjat klara av det bättre och bättre men för mig är smärta otroligt passiviserande, inte så bra under en förlossning... :smirk:
 
Sv: Svank-tatuering och smärtstillande?

Baka_kun skrev:
men snälla någon, har ni aldrig hört talas om lustgas? *stolt lustgas framfödd son*

Var det du som födde sonen :angel: om inte så har du ingen talan enligt mig.

Jag hade så förbannat lång förlossning så jag hade tagit självmord om jag inte fått epidural, jag använde allt jag bara fick för att jag höll på att bli galen men nog fasiken är jag en stolt mamma ändå, en mamma som dessutom överlevde förlossningen och som krystade fram sitt barn själv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp