F
flickancarra
Hej hopp! Det var länge sen jag var här men det är kul att se att jag fortfarande känner igen vissa namn här sen när jag började med körning och som hjälpte mig jättemycket! Jag har sen dess köpt en shettis som har mer körrutin och köpt en ny rockard. Men när jag nu sätter ihop ny ponny, selen och rockarden så insåg jag efter första rundan att draglinorna är för långa! Jag fäster dem med schackel mellan D-ring och hål i svängeln. skaklarna är alltså kortare på den nya rockarden än den gamla. Jag börjar fundera på om jag kan spänna fast draglinan på något annat sätt i svängeln.
Svängeln har en tapp några centimetrar från änden och avslutas sen med en bricka med hål i så jag tänker att jag borde kunna ha nytta av tappen.
Draglinan har en D-ring på slutet men en dm innan den är det ett avlångt hål i linan som jag också funderar över syftet med..
Kan någon snäll själv förstå vad jag menar och kanske ge en förklaring skulle jag bli jätteglad! Jag har försökt att leta efter svar u gamla trådar och googlat men inte fått svar.. Tacksam för hjälp!
Så här ser hon ut min nya donna..
Svängeln har en tapp några centimetrar från änden och avslutas sen med en bricka med hål i så jag tänker att jag borde kunna ha nytta av tappen.
Draglinan har en D-ring på slutet men en dm innan den är det ett avlångt hål i linan som jag också funderar över syftet med..
Kan någon snäll själv förstå vad jag menar och kanske ge en förklaring skulle jag bli jätteglad! Jag har försökt att leta efter svar u gamla trådar och googlat men inte fått svar.. Tacksam för hjälp!
Så här ser hon ut min nya donna..