Sv: svampig, gallig och varm i haserna
okej, men det kan alltså vara en inflammation på glidleden fast det inte är spatt, eller är jag trög?
alltså, värmekameran visade på hasen, och jag är supernojig för spatt då jag fick ta bort min förra häst pga det...
men som jag sa så märkte jag inte av någon direkt värme på spatthästen? men iofs så hade det gått rätt långt då så det kanske hade lagt sig? (hade henne ute på foder och sen var hon dålig när jag fick hem henne..)
jag tycker ändå inte som att det ser ut som att han är halt bak, utan tycker det ser ut som det sitter fram? men visst skulle det kunna vara diagonalt.. han är sämre när jag longerar i höger vrav, kameran visade på vänster has. hur blir det då?
tycker även att han avlastar framdelen mer än bakdelen. han har även haft problem med bogen under en tid och är olika musklad. muskeln på vänster sida mellan frambenen är även mindre än den på höger. denna hälta kom efter våran omkullridning för någon vecka sen...
ska in till kliniken på tisdag, men vill gärna ha lite tankar kring det, så jag kan förbereda mig!
här nedan äe bilderna från värmekameran om du har lust att ta dig en titt!
www.fotogalleriet.se/alb52677