Svajigt blodtryck

soffa

Trådstartare
Hej!
Jag är under utredning hos läkare så jag går väl händelserna lite i förväg men jag är lite nyfiken på om det är någon här som har erfarenhet av ett riktigt svajigt blodtryck och ev orsaker bakom? Jag har några ideér men vill gärna höra era.

Idag t ex svängde mitt blodtryck från sittande i vila från 161/99 (puls 81) jag kände mig matt och yr la mig ner, fick då 109/60 (puls 79) sittande igen 146/64 (puls 81) alla mätningar är inom 15 minuter totalt. Några ideér någon :)
 
Hej!
Jag är under utredning hos läkare så jag går väl händelserna lite i förväg men jag är lite nyfiken på om det är någon här som har erfarenhet av ett riktigt svajigt blodtryck och ev orsaker bakom? Jag har några ideér men vill gärna höra era.

Idag t ex svängde mitt blodtryck från sittande i vila från 161/99 (puls 81) jag kände mig matt och yr la mig ner, fick då 109/60 (puls 79) sittande igen 146/64 (puls 81) alla mätningar är inom 15 minuter totalt. Några ideér någon :)

Mitt far upp o ner också, nu ligger jag högt normalt men när det blir för högt blir jag yr.
 
Mitt far upp o ner också, nu ligger jag högt normalt men när det blir för högt blir jag yr.

För mig verkar det som om jag blir mest yr när trycket först stiger rejält och sen sjunker lika fort. Vet du varför ditt far upp och ner?
 
Är väl ganska ofta så att just högt blodtryck beror på just stress men du skrev att ditt också far lite upp och ner far det mycket på kort tid i t ex vila?

15 minuter i vila så är det normalt (kommer inte ihåg siffrorna) men rekordet 205/110 (har jag för mig) är lite högt.
 
15 minuter i vila så är det normalt (kommer inte ihåg siffrorna) men rekordet 205/110 (har jag för mig) är lite högt.

Mmm då förstår jag om du blir yr mitt låg på mottagning efter vila på 180/110 och hemma som mest 182/118 och som lägst 82/54.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem ett tag med att jag lätt blir yr när jag ställer mig upp hastigt och känner mig i princip jämt illamående... men nu...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
20 357
Senast: annie_cool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp