svärmor from hell -långt

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Darkangel

Visst, att föräldrar ska lägga sig i, är väll en sak men nu har det gått för långt. Mkt är väll också att hon är alkolist o inte vet vad hon håller på med. Tur är väll att hon bor utomlands, men när hon var här sist, så började helvetet. Det skulle som vanligt läggas sig i...klart att han måste få smaka det o de o det. Min sambo blev skitsur, och sa att de inte skulle lägga sig i. HELT rätt. DE for iaf tillbaka där de nu bor. För några dagar sedan ringdes det. Vi bor i svärmors karls hus, som det var tänkt att vi kanske skulle köpa.

För det första började de lägga på en massa på hyran här, som vi aldrig kommit överens om. Måste tillägga att sonen på åtta månader var sjuk när de var här sist, han hade svårt att sova på natten och självklart låter man honom sova längre på dagen eller hur...Svärmor sa i telefonen, tänk om socialen fick reda på det. -Ett barn ska ha fasta tider, så vi skulle ha slitit upp honom undrade min sambo...-Ja, säger hon. Min sambo frågar om hon hotar oss, då blev det tyst.

På socialen skulle det bara garva åt henne samt att vi valt att berätta det här för så många som möjligt, alla skrattar rakt ut, de vet ju hur bra vi tar hand om vår son. Skulle de verkligen tro på en alkolistkärring som träffat sitt barnbarn vadå fem gånger? Samt att jag ju faktiskt jobbar som förskollärare. Vi har fått reda på en hel del om henne som hon valt att undanhålla för sin son, som visar att hon inte på några sätt var en bra mor själv.

Nu ska vi flytta imorgon, samt att vi införrt besöksförbud. Hon får helt enkelt inte träffa sonen förrän han är så pass gammal att vi kan berätta vad hon sagt o gjort och att han då får bestämma själv om han vill träffa sin farmor from hell. Vad tycker ni, gör vi rätt? Det har hänt en hel del incidenter tidigare och nu har vi verkligen fått nog :cry:
 
Inte så långt

Ok, kändes långt när jag skrev, men visade sig visst inte vara så långt...
 
Sv: svärmor from hell -långt

Usch vilken kärring...
Stå på dig...måste vara underbart att slippa henne nu i och med flytten.Ang att hon har besöksförbud, så varför inte?
Kan hon inte se till ditt barns bästa och följa dina regler så kan det ju likaväl vara.iaf tills hon visar en bättre sida,och om hon verkligen är engagerad & älskar sitt barnbarn så tycker jag att hon endå kan hålla god min i elakt spel så att säga för att få träffa barnbarnet dvs att göra som ni säger & visa lite hyffs.

Jag som trodde min fd svärmor (sonens farmor) var värst men så var visst inte fallet.

De verkar ju iaf ha klart gemensamt att de kan och vet bäst om en barn,bla tyckte hon att sonen skulle ha lite saft vid 2 månaders ålder,och var det inte dags att sluta amma snart så han fick riktig mat,för några veckor sedan ringde hon hit och sa att han faktiskt inte var en bebis längre (5 månader) så han kunde gott äta gröt & välling så hans pappa kan få ha sin son minst varanna helg (pappan är inte direkt överintresserad av sonen)
Dessutom tänkte hon ringa sonens bvc för att visa att hon har rätt ang sonens mat och att jag har fel,tråkigt för henne att de har tystandsplikt.:p

Dessutom är jag en stygg mamma som bor för långt från dem och däremed förnekar dem umgänge (de är välkommna när som helst,andra barnbarnet som bor ungefär 10 mil längre ifrån än min son kan hon minsann åka & hälsa på),och hennes rätt att få träffa sitt barnbarn (ja hon tror att han vet väl vem hon är trots att de knappt ses.

Detta bekämpas just nu med sammarbetsamtal på mitt initativ. (mig & pappan) samt att jag är så trevlig som möjligt,skickar julkort & lite sånt om hur sonen mår osv så de kan aldrig påstå att de aldrig får se honom,i julas var jag bara en halvtimme från deras hemort och sa att det vore kul om de kom och träffade sonen,men inte kom någon och hälsade på endå.
Det positiva med tanten är väl att hon försöker slå min familj i julklappar till sonen så det behöver iaf inte köpas kläder på ett halvår nu :angel:

Förutom detta så både knarkar jag & stjäl pengar utav sonen (förmodligen för att underhålla mitt påstådda drogberoende)

Visst är de underbara svärmödrarna :mad:

mvh Zaria
 
Sv: svärmor from hell -långt

hennes rätt att få träffa sitt barnbarn

Vore det min svärmor och hon blev alltför jävlig skulle jag vara fasligt snabb på att tala om att någon sådan "rätt" har inte mor-/farföräldrar... :devil:

Men det är jag det, som har världens underbaraste svärföräldrar. Nästan så jag är avis på dottern som har både mor- och farföräldrar som älskar och tar hand om henne så fort tillfälle ges. Hon är än så länge för liten för att inse hur våldsamt bortskämd hon är... :D

Jenny
 
Sv: svärmor from hell -långt

Nej någon rätt har hon inte,men samtidigt så har ju sonen rätt att träffa sin farmor (tycker jag) och hon är väldigt förtjust i honom men i mycket tänker hon BARA på sig själv att hon skall få ha honom så fort som möjligt (därav att jag skulle sluta amma)

Jag har haft lust att upplysa henne om både det ena och det andra,men tyvärr gynnar det ju inte sonen om hon blir tvärilsk på mig och inte vill träffa honom.
Därför tror jag att jag vinner mest på just nu att vara så trevlig och sammarbetsvillig som möjligt (tänker dock inte alls sluta amma eller såna dumheter)
Men vissa dagar är det jättesvårt att få allt hon säger att bara rinna av mig sådär käckt som jag hade tänkt mig :mad:

men jag längtar tills sonen blir äldre och kan börja säga ifrån själv för det vore guld om han iaf hade kontakt med sin farmor i framtiden (på det att hon sköter sig) nu när hans far inte är så intresserad.
Hon vill ju iaf ha kontakt med honom och tycker om honom så om några år kan det kanske vara till stor hjälp att hon finns,men nu när sonen är så liten så sätter ju mammainstinkten igång på högvarv för att skydda honom mot hennes tokerier.

mvh Zaria
 
Sv: svärmor from hell -långt

haha fan alltså låter ju som en riktigt trevlig svärmor för din del också
Svärmor har sagt att hon har rätt att träffa sitt barnbarn, nä, det har du inte sa min sambo. Hon sa att hon skulle sluta köpa presenter till honom också, jag skrek att hon kunde få tillbaka alla sina jävla presenter hon gett honom. -Kan du inte be henne hålla käften o inte lägga sig i, sa hon...-Nä, sa min sambo haha...så sjukt...uzzh tycker iaf att du ska berätta om din sons farmor när han blir äldre, så även han får ett val. Stå på dig du med gumman *kramar*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 525
Senast: Keb71
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 977
Senast: WBanna
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 241
Senast: Mirre
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 826
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp