Surar i transporten

S

Silly

Var på tävling idag och lämnade hästen i transporten 20-30 min när vi hade ridit klar. Hon är jättesnäll att lasta och det har inte varit några problem att köra henne. När jag gick bort för att kolla till henne ville hon absolut ut, började kasta sig fram och tillbaka och sparka i vägarna. När hon hade lugnat ner sig lastade vi ur och gick med henne en stund innan vi åkte hem. Det gick bra att lasta men vi trodde vi skulle behöva stanna påvägen (bara 10-20 min resväg) för att hon väsnades sådant. Ska jag strunta i att hon beter sig såhär eller vad vill hon ha ut av det? Vad gör man om hästen balla ur under resan?

Sv: Surar i transporten

Åh, har samma problem, jättelätt att lasta men vill inte vara ensam sen och sparkar o lever om, (sparkat sönder 1 st mellanvägg!) väntar spänt på att du får råd/svar!!!:bump:

Sv: Surar i transporten

Vi hade en häst som inte heller ville vara ensam i släpet när det stod still (inga problem när vi körde...). Så på tävlingar fick alltid en sitta med henne i släpet (om man inte ville gå runt med henne hela tiden - och det ville man inte...). Det började med att hon sparkade nästan sönder ett släp en gång på tävling, efter det kunde vi inte lämna henne utan var tvungna att hålla sällskap hela tiden (mycket läsande blev det på tävlingsdagar i släpet...)

Så jag har inga råd att komma med. Hästen vill ha sällskap!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 732
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 993
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 888
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar