Super duper dressyrhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zephia
  • Startdatum Startdatum
Z

Zephia

Jag kan inte bestämma mig. Har ett fint sto efter Weltmeyer-fullblod. Jag vill betäcka henne med en riktigt fin dressyrhingst, gärna en där avkommorna har visat sig. jag vill ha bra hals, riktigt bra trav, påskjut bakifrån, ej för liten. svensk eller utländsk spelar ingen roll.

R-blodet (Rubinstein och hans ättlingar) har visat sig funka bra ihop med Weltmeyers avkommor. I Sverige representerar bl a Rubinrot det blodet. I Tyskland har du ju mängder av godingar att välja på! :d

I Tyskland har de bästa Weltmeyer blandningarna varit uppblandat med Boleroblod och Lauries Crusador xx blod.

R-blodet passar alla typer av linjer :).

Jag skulle satsa på Donnerhall blod. Don Primero kanske, han är lite lågställd själv, men han har ju VERKLGIEN visat att nedärver väldigt bra, avkommorna verkar inte bli lågställda utan snarare högställda och väldigt rörliga. Eller Caprimond :love:

Jag hade också tagit Donnerhall blod - helst De Niro :love:
Se bara på Danzas och Danone!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 863
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.