Sunkiga träningskläder

Bison

Trådstartare
eller ffa sportbh.
Spelar ingen roll att de är nytvättade, luktar ända unket.

Hur gör jag för att få dem fräscha igen?

Sv: Sunkiga träningskläder

Rackarns, det brukar vara den vanligaste anledningen. :D

Brukar de bli liggande lite innan de blir tvättade? När jag bodde i lägenhet med egen tvättmaskin åkte träningskläderna alltid i tvätten direkt och kördes på snabbprogram. Sedan jag flyttade till lägenhet med tvättstuga började jag skölja upp kläderna direkt jag tränade för att slippa boka tvättid alltför ofta. Nu på sistone har en del kläder åkt direkt i tvättkorgen och då upplever jag faktiskt att de känns lite sunkiga trots att de blivit tvättade.

Så mitt nästa tips; skölj direkt du tränat!

Hittade tipset på en sida om löpning att använda ättiksprit istället för sköljmedel och voila, borta är unkenheten på funktionströjor och bh:ar i det här hushållet. Har någonting med ph-värdet att göra...

Nu när det är lite vårigt ute så kan du ju passa på att hänga dem ute en dag. Jag fick tipset att sätta mina stinkande gympaskor i frysen över natten och de funkade, borde ju funka på kläder också...

Liknande trådar

Hemmet Någon av grannarna har dumpat en ganska dyr tv-bänk som ser helt okej ut och som hade passat perfekt under min marsvinsbur. Problemet är...
Svar
9
· Visningar
362
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 135
Senast: Zacci
·
Hemmet Jag har köpt begagnade köksstolar som behöver fräschas upp, dels ska jag byta tyget och dels tänkte jag slipa ner dem och sen olja in...
2
Svar
22
· Visningar
574
Senast: Tonto
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 632
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar