• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 784
Sv: sulor

Nä snön kommer, alternativt det har gått tjäle i marken. Vilket som nu kommer först.

De är ett helsike i lera, sulorna, iom att jag inte har spolspilta.

Fbldonnan har hela sulor och kommer få behålla dem, så där blir det ingen skillnad.

När snön börjar närma sig, vilket är rätt sent härnere. Tror jag lade på de i dec förra året om jag inte minns fel....

Jag lägger på dem vid nästa skoning som blir i november på ena hästen, de andra går utan skor vintertid.

Min häst kommer också få på sina snösulor i november (i sista veckan). Nästa skoning är i januari, och det kan ju komma snö innan dess. :angel:

När snön kommer..
I november ngn gång..och då börja det att bli dags för en ny skoning med, så då åker vinerskorna på =)

När snön kommer och det brukar väl vara i december. Men nu på senare år så kommer ju snön så himla sent så man vet nästan inte när de ska på.:(

Liknande trådar

Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
1 191
Senast: skiesabove
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 394
Senast: jemeni
·
Utrustning Dessa säljs på Hööks. Är det någon som vet om dubbarna är i metall eller om de är gjutna i sulas gummi?
Svar
2
· Visningar
231
Senast: Nebraska
·
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka