Gumman
Trådstartare
Var till stan idag och hästarna hade jag låtit stå inne då vi har haft dåligt väder. Mitt ex har varit hit och hämtat hästfinkan och tömt höet in i stallet och på stallgången. Men han har också "hjälpt" mig med utfodringen. Ok, han har skött mina hästar i flera herrans år förr, men nu kan jag inte ha mina hästar på fri hö med tanke på att jag inte har tillräckligt med foder för det. Jag kom till stallet i em och ser att hästarna i stort sett badar i hö. Ni ska inte tro att dom fått påfyllning i vattenhinkarna av mitt ex. Kruxet är att jag inte vet hur mycket hö dom ätit och jag har ställt dom på en hyfsat hög kraftfodergiva reglerad mot mindre hö. Det har resulterat i mina hästar ser ut som ballonger och dom har inte fått sin kraftfodergiva ikväll och det i sin tur resulterar besvikna hästar när dom kom in. Varför ska man utfodra hästar obedd och dessutom med dubbel giva för hela dygnet eller så??????
Jag är förbannad över hans otänksamhet. Ok, det är väl juste av han att ge dom hö, men det får väl vara med måtta! En kaka var hade varit mer lämpligt då...
Jag är förbannad över hans otänksamhet. Ok, det är väl juste av han att ge dom hö, men det får väl vara med måtta! En kaka var hade varit mer lämpligt då...