Suck, nu behöver jag råd

LillaVita

Trådstartare
Nu måste jag få ojja mig lite, känner att jag har lite otur med pållens (och min egen) hälsa för tillfället.
Och idag så blev jag lite mer uppgiven, min häst har sedan tidigare en skada i knät som gör att han inte får överbelasta det, och inte bli riden så hårt. Nu har han åkt på strålröta också, i alla ben - förutom det med skadan i knät. Han ömmar i de andra hovarna vilket bidrar till att han lägger all belastning på sitt dåliga ben :crazy:.

Idag när jag skulle ta upp honom från hagen var han jätte halt. :( Han går, om än något ovilligt, men i traven verkligen linkar han sig fram.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till, i natt får han stå inne med en massa hö, men sedan då?

Jag vet ju vad det är, så det känns inte som att jag behöver åka till vet. med det. Men är så kluven; med tanke på strålrötan borde han ju ut och röra sig så han får blodcirkulationen, men med tanke på hältan borde han ju stå inne... :confused:
Funderar på om man ska ringa hovis och ta av skorna på honom? men tillråga på allt så har han dålig hovkvalité, och trasar upp hovarna utan skor...

Jag vet inte alls hur jag ska göra. :crazy: Vore glad för lite råd och visdom..

Sv: Suck, nu behöver jag råd

Om du vet vad det är, men inte vad du ska göra så är det väl en utmärkt ide´att ringa veterinären och fråga?

Gör det, för hästens bästa och så slipper du oroa dig. :)

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 804
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 085
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 620
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka