Suck. (kattmat)

Sv: Suck. (kattmat)

Nu har jag pratat med en bekant som har en katt med foderallergi och som också är veterinär (bekanten, inte katten...) och hon påstår att Hills z/d funkar även fast det innehåller kyckling eller lamm tack vare att proteinerna är hydrolyserade (uppdelade) så att de blir så små så att de inte kan utlösa en allergisk reaktion (hos dom allra, allra flesta). Molekylerna blir alltså för små för att immunförsvaret ska reagera på dom. Det kan ju vara värt att testa! (om du inte redan gjort det) :)

Har du provat viltkött? T.ex älg, hjort?
Det gav jag min katt då veterinären trodde att hon var foder allergiker (visade sig att hon är damm och kvalster allergiker) Vet sa att dom brukar tåla viltkött.

nej jag har inte gjort det. Jag har inte en aning om hur man får tag i det :crazy: Dock har jag sett typ älgfärs i affären ibland.. d kanske funkar?

Jag provade en liten påse som vet rekomenderade (e väl 400 gram i dom påsarna?) och han åt ju med god aptit, dock funkade d väl inte riktigt. Vet inte om jag ska testa på lite längre tid och se om det funkar, för det e ju inte allt för bra att byta mat hela tiden :crazy:

Det brukar finnas renskav och viltmästarskav i frysdisken i helt vanliga livsmedelsaffärer. Kolla om katten tål de varianterna.

Ja mår han inte jätte dåligt så kan du ju prova ett längre tag, att som sagt byta foder ofta kan ju också orsaka problem med magen.

Jag gav min katt kokt älgfärs och kokta grytbitar av älg. Det är ju en klar fördel om man känner nån jägare man kan köpa av förståss. Det kan väl bli ganska dyrt om man köper från affären.

Nu har jag fått svar igen..

Hej,
Vi har haft svar från fabriken.
Fisk och Ris innehåller: Fiskmjöl, vit förkrossad ris och lite sporre av kyckling.
tyvär är det inte vad din katt kann ha.

Så där rök det fodret med. :crazy:

Förövrigt hittade jag renskav i affären... men hur får man katten att tycka det är gott? :confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·
Hundhälsa Jag håller på att bli galen här. Tiken, som är allergisk mot det mesta, har ätit Arion Lax & ris i flera år utan problem. Nu har de...
2
Svar
32
· Visningar
2 364
Senast: Meibla
·
Hundhälsa Vi har en 7 månader gammal Kleiner Munsterländer tik som den senaste tiden blivit orolig i magen och fiser ofta och väldigt illa. Jag är...
Svar
4
· Visningar
1 303
H
Hundhälsa Hej allihopa:). I dag fick jag lite av dom provsvar som vi tagit på Frida, i detta brevet så togs mest foderrelaterade reaktioner...
2
Svar
34
· Visningar
5 579
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar