Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu har jag pratat med en bekant som har en katt med foderallergi och som också är veterinär (bekanten, inte katten...) och hon påstår att Hills z/d funkar även fast det innehåller kyckling eller lamm tack vare att proteinerna är hydrolyserade (uppdelade) så att de blir så små så att de inte kan utlösa en allergisk reaktion (hos dom allra, allra flesta). Molekylerna blir alltså för små för att immunförsvaret ska reagera på dom. Det kan ju vara värt att testa! (om du inte redan gjort det)
Har du provat viltkött? T.ex älg, hjort?
Det gav jag min katt då veterinären trodde att hon var foder allergiker (visade sig att hon är damm och kvalster allergiker) Vet sa att dom brukar tåla viltkött.
Jag provade en liten påse som vet rekomenderade (e väl 400 gram i dom påsarna?) och han åt ju med god aptit, dock funkade d väl inte riktigt. Vet inte om jag ska testa på lite längre tid och se om det funkar, för det e ju inte allt för bra att byta mat hela tiden
Jag gav min katt kokt älgfärs och kokta grytbitar av älg. Det är ju en klar fördel om man känner nån jägare man kan köpa av förståss. Det kan väl bli ganska dyrt om man köper från affären.
Hej,
Vi har haft svar från fabriken.
Fisk och Ris innehåller: Fiskmjöl, vit förkrossad ris och lite sporre av kyckling.
tyvär är det inte vad din katt kann ha.
Så där rök det fodret med.
Förövrigt hittade jag renskav i affären... men hur får man katten att tycka det är gott?
Skola & Jobb Ja jag tycker ju det vore rimligt att restid räknades som arbetstid, och kanske även att dagar borta räknades som snarare 10-12 arbetade...
Hundavel & Ras Ja jag tycker man borde ändra namnen. Att kalla de öppna när de i realiteten inte är öppna blir liksom bara konstigt. Kalla det för vad...
Ekonomi & Juridik Ja jag förstår säljarna också, jag själv skulle nog tagit tillbaka men alla väljer själva. Jag hoppas bara att vi hittar en lösning nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.