Suck. (kattmat)

Sv: Suck. (kattmat)

Ja jag har kollat det med. Veterinärfodrena var dom första jag kollade när jag fick provsvaren :crazy: Å Hills innehåller kyckling, som han heller inte tål. torsk och tonfisk och vilt är det enda han verkar tåla enl provet iaf. *suck*

Har dom inte bara kattmat med anka&ris och kalkon&ris? Vet att hundmaten finns med fisk, men har aldrig hittat det i deras kattmat.

Mjo det är rätt dåligt, men jag tror det är för mkt begärt om jag ber dom framställa ett foder enbart för min katt :angel:;)

Nej, JW har ett kattfoder med fisk, men jag hittar det inte på deras hemsida, men jag har själv haft det så jag vet att det finns, vet dock inte vad det innehåller mer.

Jo, inte för det. Men jag har sett den påsen länge i affären och trodde just att det var tonfisk och bara tonfisk i den. Inte kylling oxå.

Det där fodret har jag aldrig hört talas om, dock verkar det inte finnas nån innehållsförteckning :crazy: och det enda jag hittade var

"Proteiner: Viktigt för en katt är bland annat de animaliska proteinerna vilka till störst del (minst 12,5%) härstammar från kyckling. Utöver det läggs även proteiner från bland annat nöt till. Lamm & Ris Kattfoder är tillagat med minst 9 % högvärdigt lammjöl. Dessa viktiga aminosyror bidrar till en optimalt balanserad ämnesomsättning och till uppbyggnaden av kroppsceller"

Så jag misstänker nästan att det innehåller kyckling med :(

Nä sidan är inte klar än så den enda analys som ligger på nätet (om du nu menar Greenheart) är det med kyckling i, men det är ju bara att du ringer och ber om en analys på det fodret som är baserat på fisk, det är ju värt ett försök. Har hört andra som använt det till allergiska katter.

Jo, jag satt precis och letade efter en mailadress så man kunde fråga. Tack för tipset förresten :bow:

Nu har jag mailat.. nu återstår och se om det inte innehåller nåt av det han är allergisk mot :)

Jodå. Detta fick jag som svar:

Hej Johanna,
härmed skicka vi en analys och beskrivning av oss katmat. Vi har skickad ut en e-mail till fabrieken för att fråga specifik om vilket sort ris de har bruckat och evt. annat produkter vär din katt är allergisk mot.

När vi har svar från de vi kommer tillbacks till dig.
Tack för din interesse.

Så nu får jag vänta ytterligare ett par dar :)

Liknande trådar

Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: ufot
·
Hundhälsa Jag håller på att bli galen här. Tiken, som är allergisk mot det mesta, har ätit Arion Lax & ris i flera år utan problem. Nu har de...
2
Svar
32
· Visningar
2 364
Senast: Meibla
·
Hundhälsa Vi har en 7 månader gammal Kleiner Munsterländer tik som den senaste tiden blivit orolig i magen och fiser ofta och väldigt illa. Jag är...
Svar
4
· Visningar
1 303
H
Hundhälsa Hej allihopa:). I dag fick jag lite av dom provsvar som vi tagit på Frida, i detta brevet så togs mest foderrelaterade reaktioner...
2
Svar
34
· Visningar
5 579
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar