Suck! Jag blir tokig snart!

Fibusen

Trådstartare
Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått!

Börjar för 3-4 veckor sen,fått hem han från inridning,och då vill man ju själklart rida lite på han själv innan han ställs av ett tag på sommaren,nu när inridningen var så färsk! Ringer hovslagaren som lovar att komma på onsdagen veckan efter,sa även att det var lite bråttom,då jag fick hem hästen tidigare än planerat,så jag hade inte fixat hovis här hemma. En halvtimme (!!!!) innan när jag är på väg ut att ta in hästen ringer han och säger att han inte orkar för det är så varmt...:confused: Det har han vetat hela dagen att det varit,och nu var kl runt 17.00 så det skulle ju börja svalna av.. Menmen,inte myket att göra åt saken.. Han sa att han skulle höra av sig till nästa vecka,men jag vart så irriterad så jag ringde en annan iallafall,och tur var väll det,för nu har det gått över 2 veckor och jag har inte hört ett ljud..:grin:

Nåväl,ringer alla hovslagare som finns innom närområdet,flera får jag inte tag på,en hade semester fram tills 24 juni,en annan hade så många kunder så han inte kunde ta emot fler osv,fick tillslut tag på en som kunde komma den 10/6,idag alltså..

Eftersom det då skulle gå 3-4 veckor aldeles för lång tid emellan verkningarna (han har gått barfota,unghäst) så ringde jag till en som håller på att utbilda sig som skulle komma och verka ner han iallafall så han inte skulle bli jättelång i fötterna,men tyvär så vill inte hon sko nu när det är första gången han ska få skor på sig,ifall han hittar på nått,och hon inte har hela vanan inne,men hon hade inte tid att komma förens förra veckan,kommer inte ihåg riktigt vilken dag hon var här... Men när hon väl kom så tyckte hon att hästen var lite sne bak också,och flöt ut snett på hovarna,så han kanske behövde skor bak med,så då ville hon inte verka,och hovslagaren skulle ju ändå komma som i dag iallafall,så ett par dagar mer eller mindre tänkte vi...

Men,sen på förmiddagen så ringde stackars hovisen och sa att han slitit sönder ett muskelfäste hos hästen innan han skulle åka ut till vårat stall,så han var på väg till farbror doktorn,så,ingen skoning i dag heller.. Jag blir galen snart! Hästen har långa fötter,och jag vill kunna rida! Tack och lov så ringde han till en kolega som är nyutbildad som antagligen kunde komma redan i morgon eftermiddag eftersom han visste att det var lite brådis för mig eftersom jag svurit lite om första hovisen som aldrig kom...:angel: Han hade JÄTTE dåligt samvete,och jag tyckte det var jätteguilligt att han löste det,men endå,är det inte meningen att min häst ska få dojjor i år eller?

Hoppas nu för guds skull att kolegan vill ta min häst i morgon,pratade nyss med han,men han hade så dålig mottagning,så det gick inte att boka in en tid...Han lät liiiite osäker med att hästen aldrig hafft skor förut...:crazy: Fattas väll bara att han inte heller vill,eftersom han är ny,och inte heller har år av vana i bagaget,då blir jag knäpp alltså! Finns inte direkt massa hovslagare heller att välja och vraka av här...

Ursäkta mitt gnäll,men nu blir jag matt!

(absolut inget ont om nån av hovslagarna,SJÄLVKLART så kan man få förhinder,och det har jag 100% överseende om,men VARFÖR händer detta alltid mig???)
 
Sv: Suck! Jag blir tokig snart!

Stackars dig, det är inte lätt det där med hovslagare.
Vi har en fantastisk hovis som bokar en ny tid 8 veckor framåt när han ändå är här, och han kommer alltid i tid, så vi är jätte glada att vi har fått fatt på honom.
 
Sv: Suck! Jag blir tokig snart!

Jo,han som skulle komma i dag kommer också alltid i tid har jag hört,gärna 20 min innan t.o.m! ;) Men,nu vart han ju skadad...

Piss och skit och vadiumekum!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 226
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 588
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp