stulet aggregat!

P

Pretty_Fly

tror jag blir tokig. någon har stulit vårt aggregat! så nu får hästarna stå inne. någon som vet om man kan få ut sånt på hemförsäkring?
och hur fan ska man göra för att få ha sitt aggregat i fred? på sommarbete har man ju inte någon byggnad att låsa in de i?
TIPS! :cry:

Sv: stulet aggregat!

Vårt gamla stall låste in det i en plastlåda med hänglås på :)

(lådan satt fast i typ nån stor stockjävel så man bar inte iväg den ;) )

Tror man måste ha sakerna inlåsta för att det ska kunna ersättas av hemförsäkringen, dessutom måste du ju ändå betala självrisken... Du lär nog få bita i det sura äpplet tyvärr... JumpForMyLoves förslag lät ju bra dock...

har funderat på något sånt......men vet inte hur man ska hitta en låda eller något som är konstruerat så man kan sätta hånglås

Slå ner fyra stolpar ,ganska djupt ner i marken, i kvadrat så stor att aggregat och batteri får plats. Bygg sedan väggar, sätt fast ett lock med gångjärn och beslag för hänglås. Borra ett litet hål där sladdarna dras ut. Det är gjort på en halvtimme, och har man lite spillvirke liggande så blir det ju billigt också!

Du sätter på låsannordningen :) Köps på bauhaus och vanliga förvaringslådor finns oftast på såna ställen med :) Sen små hål där kablar går ut.

tråkigt att folk inte kan lära sig vad som är mitt och vad som är ditt :devil: Det finns att köpa en låda på grene som blir strömförande, jag tror att jag låter det aggregatet och möjligtvis batteriet stå kvar, kostar lite kanske men billigare än att köpa nya aggregat.

Det finns ett stängselföretag som säljer en metallbox där batteri+stängselapparat får plats innuti, den låses med nyckel och när den är låst är det strömförande! Inget kul att lyfta med sig en sådan! :devil:
Perfekt att ha, om man har sommarhage där man inte kan gömma/låsa in grejerna.

vet du vad det kostar på ett ungefär och vad heter företaget? pm:a namnet om du vill ;)

min första tanke också men nej kan inte hitta det och ingen har varit där med traktor, så det kan omöjligt rivits ner....... och då borde ju batteriet varit kvar. :idea:

Kan inte företagets namn. De var på Falsterbotävlingarna och kostade ca 1500 spänn har jag för mig.

Aggregatet ska av brandsäkerhetskäl sitta utomhus på obrännbart material typ stenvägg eller plåt el.dyl. annars är det stor risk att huset brinner ner vid åskväder :eek:.

Däremot har jag sett någon stans en rejäl plåtlåda som man låser in aggregatet i... och sedan kopplar man in aggregatet på plåtlådan som då blir strömförande - jag tror att lådan hade separat jordning t.o.m. :devil:

ja. så nu har jag bara ett batteri. lätt att ladda. :grin:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 079
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar