Stud One byxor på tävling?

Sv: Stud One byxor på tävling?

Faktiskt. Jag håller med, och jag ska snida ihop ett litet brev på franska på och skicka på en gång. Återkommer med deras svar..

Bra.
Angående allt uppror på facebook angående ridsportförbundet och reklam fattar jag inte problemet?

Vill tillverkarna ha reklam får de väl betala oss ryttare för det? Jag vet inte hur det är i alla sporter, men när ungarna tävlade friidrott på lite högre nivå fick de teipa över alla loggor på sina kläder och väskor.

Man behöver inte ens vara så ambitiös! En enda tvätt i 60 grader och alla bokstäverna är ett minne blott....

När jag tävlade i segling, så fick vi tejpa över loggor över en viss storlek. Detta var i början av 90-talet. Silvertejpen har många, varierande användningsområden...

vet inte om de har "förbättrat" kvaliten på trycket,men när jag sa till en att tvätta dem i 60 grader så går trycket av så fick jag svaret-Nä du, det var de gamla byxorna, nu kan man inte det längre med de nya?Jag har ju inte köpt några så jag kan inte säga vilket?!Men instämmer med ovan att tar de bort brask-loggan ska jag köpa ett par!/Rosa

Tror jag är inne på mitt 7 eller 8e par och även de senaste som jag köpte i slutet av oktober i år har bara ett fåtal bokstäver kvar och de har bara gått i 30 grader ännu. Men är det nya regler som gäller så skall de få bada varmare nästa gång....

Det är väl vettigt att det inte ska vara gratis reklam.

Kunde gått blivit att man fick vara helt utan loggor på alla kläder och utrustning. Helt! Där skulle man vinna flera saker. Varorna fick tala för sig själva, bra grejer gör alltid reklam för sig,bla.

Sen detta med sponsring, okejdå, men då får det beskattas som vilken reklamplats som helst, kanske rentav beräknat på tillgänglig annonsyta.
Är faktiskt så rabiat så att jag har den åsikten att den som väljer att rida sponsrat också väljer att rida kommersiellt med allt vad det innebär med transpottillstånd för djurtransport, f-skatt mm.
Vidare så betalar vi andra, är det tänkt i alla fall, för denna "reklampelare" i och med att vi kanske köper en del av produkterna som det annonseras om. Så på det viset så, tycker jag att de kostnader som de dyra licensavgifterna ska täckas av de som rider sponsrat.

Har inget emot sponsring, men då ska det vara kommersiellt, fullt ut!
Tyvärr så har nog detta inget med det att göra utan det är till för att förbundet ska få större möjligheter att sälja huvudsponsringsavtal.

Ptr

Senast ändrad:

Tror jag är inne på mitt 7 eller 8e par och även de senaste som jag köpte i slutet av oktober i år har bara ett fåtal bokstäver kvar och de har bara gått i 30 grader ännu. Men är det nya regler som gäller så skall de få bada varmare nästa gång....
Tänk vad kul om samtliga ryttare i ett startfällt gick samman och färgade sin utrustning i samma färg.

Eller varför inte klubbfärg! Och hur är det, räknas enhetsfärg som logga? Tänkte på telias röda som de hade på, var det en skidåkare månntro? Själva loggan var minimal i alla fall!
Och om man inte heller får skylta med hemmaklubbens namn, kan de hindra en viss färg, eller andra färger?

En ide vore ju förstås att rida nakna! Jädrar vilka publiksiffror det skulle kunna bli, även om många inte var där för att titta på sporten.

KL
SvRf har nu beslutat att frysa dessa moment så under 2012 får man tävla i distans med ridbyxor som har logga på 80 cm2.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka