Stubben scandica??!!

CiaAn

Trådstartare
Är det någon som har en sådann sadel?
Funderar på att köpa en.

Hur är den att rida i.
Hård?
Hur är klossarna?
Hur är bommen, svängs böjd??

Tacksam för svar

mvh
CiaAn

Sv: Stubben scandica??!!

Scandican är precis som Siegfired CS förutom att Scandican har ett annat skinn (tror det är älg) så man får bättre grepp.
Jag gillar den.. Tycker den är jättebra på alla sätt och vis. Sen jag började med bomlöst tycker jag dock att den är för hård, men det är ju en smaksak.

Sv: Stubben scandica??!!

Har en Scandica, tycker den är helt ok, lite hård men har inga problem att sitta o jobba i den. Min har medelstora klossar o bommen är lite svängd (ligger iallafall bra på hästen som har lite svängd rygg).

Liknande trådar

Träning Hej! Har ett litet problem med ena hästen jag rider vilket är att han gärna stannar eller bockar efter hinder. Han tycker hoppningen...
Svar
8
· Visningar
2 139
Senast: Freazer
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka