Strykningar

martha

Trådstartare
Hur är det om man stryker för hälta??Skall man ha friskintyg då?? eller är det bara två dagars anmälningsförbud??

Sv: Strykningar

Bara anmälningsförbud, jag strök för hälta en gång förra sommaren...

/// ghost

Friskintyg är det väl mest bara om du blir struken?? Vill jag minnas iaf

Ja om du får startförbug pga hälta i loppet, eller stryker efter defilering

Taget från STC's sida:

10. Om startanmäld häst stryks av veterinära skäl eller ådöms startförbud gäller följande:

- Häst följdstryks i de program i Sverige eller andra länder som den eventuellt redan är intagen i.

- Häst som stryks före defilering får startanmälas utan krav på friskintyg. Dock gäller att måldomarnämnd/banveterinär kan påfordra att friskintyg skall uppvisas senast i samband med nästa startanmälan.

- Häst som intagits i programmet och strukits av veterinära skäl, får inte startanmälas under sex dagar, räknat från och med dagen efter den aktuella tävlingsdagen, även om strykningen gjorts före tävlingsdagen.
och på ett annat ställe står:- Vid strykning av veterinära skäl gäller 2 dagars startanmälningsförbud.

- För häst, som stryks efter defilering eller ådöms startförbud efter lopp skall alltid uppvisas friskintyg senast i samband med nästa startanmälan. Sådan häst ådöms startanmälningsförbud omedelbart samt påföljande 6 dagar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 388
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 880
Senast: Fibusen
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Zevzan
·
Samhälle Greklands regering har inför sex dagaras arbetsvecka i vissa bracher, eller att de jobbar två timmar extre per dag. Det känns i mina...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 498
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka