Strykkappor= kardborre eller spänne

S

solenbakommolnet

Har tänkt införskaffa ett par strykkappor till min vän men är lite fundersam över "ihophållningen". Dvs. ska det vara kardborre eller spänne som jag sätter fast de med?

Vad har ni? Vad tycker ni om det ni har?

Har bara haft med kardborre, och kan inte komma på någon nackdel med det. Man kan ju spänna dem fritt då, så hårt som behövs utan att behöva ta hänsyn till vart hålen är placerade.

Jag har bara haft kardborre, de är lätta och smidiga att ta av och på. Jag har aldrig funderat på spänne, låter som det kan bli ett pillergöra i vinter när fingrarna blir stela och osmidiga.

som vardagsspänne skulle jag helt klart ta kardborre! Jag tycker veredusskyggen är i meckigaste laget för vardagsridning. :o
Men på tävlingsskydden har jag remmar, det är helt enkelt liite snyggare :D

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
218
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Fibusen
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka