Strul med hyresvärd, vad gäller?

Och kanske även leta utanför staden då, om det är väldigt svårt att få tag på bostad. Bättre med någonting, så länge, istället för att bli sittandes med inget.[/QUOTE]

Utanför? Det här är en ganska liten stad så utanför staden i det här fallet är en annan stad och det är lika illa med lägenheter där.

Inte alls.
Jag har gjort det med några av mina tidigare hyresgäster. (Australien)
Jag skickade en PDF på mail och de fick skriva på och skicka tillbaka.
Man kan scanna in påskrivna kontrakt och skicka via e-mail.

Om ni hade gjort det så hade ni inte varit i den sits ni är i nu.

I denna situation hade det varit ännu enklare att underteckna kontraktet själv enligt uppdrag / med fullmakt. Finns nämligen inget krav på att en fullmakt ska vara skriftlig.

Såhär:
Citron / e.u citrondotter och citrondotters partner.

I denna situation hade det varit ännu enklare att underteckna kontraktet själv enligt uppdrag / med fullmakt.
Det skall jag komma ihåg och ha nytta av i framtiden.
Tack.

Det gäller ju framför allt att ha någon form av papper eller skriftligt.
"Letter of intent" om inte annat.

Vet inte om det är lämpligt ur lagen eller moralens synpunkt, skriver ändå och så är det fritt o göra det som är bäst. En fundering. Är det av intresse att besöka den lägenhet som var tänkt till dottern m familj o höra deras version? Tänkte om det kan, av någon anledning, vara bra o ha med sig i bakfickan inför måndagen?

Utanför? Det här är en ganska liten stad så utanför staden i det här fallet är en annan stad och det är lika illa med lägenheter där.

OK, jag har ju tyvärr ingen aning om hur det ser ut var ni nu är. :)

Vad jag menar är framförallt att just nu är du fylld med en massa arg energi, och det är fullt förståeligt! Men jag tycker att du bör rikta den energin mot att hitta alternativ, inte kriga mot hyresvärden. Inte för att jag tycker det här är OK skött så skyll er själv! Utan för att det är vad som behövs just nu: någonstans att bo. Exakt var det kan vara givande att leta vet jag såklart inte, men det lär vara något som måste göras - oavsett om lägenheten borde vara eran så bor det ju någon i den nu.

Fast hyresvärden sa att det inte behövdes och jag var uppenbarligen dum nog att tro på det. Det kommer bli fullskaligt krig
Jag skulle vilja rekommendera is i magen och inte fullskaligt krig då du kliver in på deras kontor. För dina chanser att de kan - förlåt, vill - ordna till ett misstag från deras sida är att du är mer civiliserad än klassad som allmänfarlig ödeläggelse.

Det skall jag komma ihåg och ha nytta av i framtiden.
Tack.

Det gäller ju framför allt att ha någon form av papper eller skriftligt.
"Letter of intent" om inte annat.

Supersmidigt. Finns det en fullmakt binds fullmaktsgivarna som om de undertecknat kontraktet själva. Påstår fullmaktsgivarna att det inte finns någon fullmakt så får man vända sig mot den som undertecknade kontraktet och kräva skadestånd (falsus procurator).

Jag skulle vilja rekommendera is i magen och inte fullskaligt krig då du kliver in på deras kontor. För dina chanser att de kan - förlåt, vill - ordna till ett misstag från deras sida är att du är mer civiliserad än klassad som allmänfarlig ödeläggelse.

Jag jobbar på att inte vara ett åskmoln på måndag utan jag tänkte faktiskt mest knalla in på kontoret och be om lägenhetsnummer exakt för att beställa bredband, el, hemförsäkring och fråga vad jag ska skriva när jag betalar hyran och om jag kan få nycklarna innan fredag. Lägenheten har alltså stått tom hela augusti och då en kompis sa att en kompis fått en lägenhet i huset reagerade jag inte innan jag såg gardinerna på balkongen i det som då var dotterns lägenhet och svär satan över att jag inte såg det i igår. Det kommer bli brutalt trångt i min redan överbefolkade lägenhet annars... inget som någon av oss kommer må bra av. Det är bara just nu som jag är så arg, ingen av oss orkar liksom med mera strul, allting såg så bra ut, så lovande och ja så går det åt helvete liksom. Ibland blir det bara för mycket och här har vi inte långt till kanten.

En tanke: Den som är/bor i lägenheten just nu kanske ska vidare till en annan lägenhet ungefär den 1/9. För att slippa stå helt utan bostad har de kanske fått hyra denna lägenheten några dagar / 1 vecka. Så, ja testa den varianten med lägenhetsnr för att beställa osv.....

Det kommer bli brutalt trångt i min redan överbefolkade lägenhet annars... inget som någon av oss kommer må bra av. Det är bara just nu som jag är så arg, ingen av oss orkar liksom med mera strul, allting såg så bra ut, så lovande och ja så går det åt helvete liksom. Ibland blir det bara för mycket och här har vi inte långt till kanten.

Men alltså, någon lägenhet måste det väl gå att få tag i inom inte alltför lång tid? Jag bor i Uppsala och har själv fått lägenhet med kort varsel två gånger, utan kötid. En gång andrahand och en gång första hand. Vet fler som fått det och detsamma i Sthlm, och Uppsala och Sthlm är ju rätt kända för bostadsbrist, men det finns att få tag i om man inte har så mycket krav.

Men alltså, någon lägenhet måste det väl gå att få tag i inom inte alltför lång tid? Jag bor i Uppsala och har själv fått lägenhet med kort varsel två gånger, utan kötid. En gång andrahand och en gång första hand. Vet fler som fått det och detsamma i Sthlm, och Uppsala och Sthlm är ju rätt kända för bostadsbrist, men det finns att få tag i om man inte har så mycket krav.

Ja fast nu finns det vissa krav av vissa skäl som jag inte vill gå ut med och i den staden jag bor i är bostadsbristen enorm. Dom ska dessutom ha råd med lägenheten också, dom som finns är så sjukt dyra att jag får knäppen. 8-9000 för en tvåa är galet speciellt då dom inte är speciellt stora eller ens ligger centralt. Så har vi inte en lösning så kommer dom alltså bo i mitt vardagsrum. Trångt i en redan för liten lägenhet eftersom jag själv letat efter en femma i drygt fyra år utan att få någon i brist på mestadels för lite köpoäng.

Surt som fan @citron! Men jag tror att strategin att kliva in och fråga som du beskriver är bra. Det KAN ju finnas en annan lösning än att de andra fått den lägenhet din dotter ska ha.

Surt som fan @citron! Men jag tror att strategin att kliva in och fråga som du beskriver är bra. Det KAN ju finnas en annan lösning än att de andra fått den lägenhet din dotter ska ha.
Ja jag hoppas det, jag blev bara så paff när jag såg att det helt plötsligt det hängde gardiner på balkongen till lägenheten jag ska hämta nycklar till i veckan. Och ja, när det gäller mina barn så blir jag väldigt lätt en aning aggressiv :)

Ja jag hoppas det, jag blev bara så paff när jag såg att det helt plötsligt det hängde gardiner på balkongen till lägenheten jag ska hämta nycklar till i veckan. Och ja, när det gäller mina barn så blir jag väldigt lätt en aning aggressiv :)
Jag förstår dig

Om gardinerna bara hängde ute på balkongen ska de kanske inte hänga för fönstren i just den lägenheten. Jäkla otur att det skulle hända på en fredag så att du inte kunde kontakta hyresvärden direkt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hittade en gammal tråd jag skrivit, om strulet mellan mig och Li's pappa. Jag fick många fina råd av er och tänkte uppdatera er i hur...
Svar
4
· Visningar
1 397

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Behöver hjälp av en Uppsala bo
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar