Jate Volim

Trådstartare
Godmorgon alle sammans :) Igår köpte jag en brun/röd (eller orange) säck på 25 kg från Ströh. Jag kan dock inte hitta näringsvärdena på säcken :confused: Jag har sökt lite på nätet nu på morgonen men minns inte fullständigt namn på säcken. (Ska kika i eftermiddag) Är det ngn som vet vad för slags foder jag menar? Vad innehåller det? Kollat på Ströhs hemsida men där hittar jag bara ngt i blå säckar.

Hmm..

Tack på Förhand Jate Volim

Sv: Ströh

Varför köper man ett foder som man inte har en aning om ifall det passar till ens grovfoder?

Därför att vi har tre sorters grovfoder och säkert passar det till ngn häst. Vi ville testa ngt nytt helt enkelt eftersom vi ändå måste ändra lite i foderstaterna. Dock vill jag ju inte ge fodret utan att veta näringsvärdena. Därför skulle jag vilja ha reda på om ngn vet vad det är för ngt :o

hmm, veta först handla sen.. min princip.. oavsett om det finns 3 sorters hö, kanske ingen passar ändå..
om du googlat och inte fått veta, hur ska någon annan kunna veta? MAILA företaget direkt istället för att leta efter involverade här på buke..

Jag vet hur man räknar foderstater och stoppar inte i mina hästar vad som helst. (Lika bra att klargöra detta på en gång eftersom ni verkar tro att jag "bara köpte ngt" och fodrar lite hipp som happ.) Att jag i detta fallet inhandlade ett nytt foder "på kul" hör inte riktigt till tråden. Vi har flera hästar och alltid finns det ngn som kan äta det, om inte annat så får det vara godis att ha i fickan efter ridning.

Det jag egentligen ville veta var ifall ngn fodrar med Ströhs kraftfoder och hur ni upplever detta. Ngn som vet?

Mvh Jate Volim

Är den HÄR du menar? Står på tyska men man kan klura ut lite i alla fall :D

Delvis KL

Jo jag har varit inne på både den svenska och tyska sidan men det är stört omöjligt. Ströhs foder hittar jag men inte den sorten som står i min foderkammare :confused: Jag måste kika lite extra på detta när jag kommer hem. Har lite info på säcken men jag tkr inte att det riktigt räcker till. Min tyska är ju inte vad den borde vara om man säger så :o

Tack för era svar!

Liknande trådar

Foder & Strö Har kikat runt efter ett komplett kraftfoder som har högt vitamin + mineralinnehåll då jag inte fodrar själv och vill slippa att andra...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 408
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Jag tänkte beställa kattmat/strö samt hundmat på hemleverans av foderbilen som jag hittade på nätet. Är apless på att släpa hem tunga...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama