Stressad häst!!

8

89madde89

När jag ska rida ut på min häst,ifrån stallet,så går hon så sakta. Men sen när jag ska rida hemmåt går allt så fort och hon är så stressad. Även under ridturen så ska hon försöka ta första möjliga väg hem. OCh det gör mig jätte irreterad. Det är verkligen jätte jobbigt.
Visst,jag förstår ju att hon vill hem till sina hästkompisar i hagen,med vill ju inte att hon ska tänka på det hela tiden vi är ute och rider,och hon konsentrerar sig inte heller..
Någon som har lite förslag på hur jag kan göra?
Tacksam för svar!

Sv: Stressad häst!!

och jag har sett någon medecin man kan ge till stressad häst som ska göra dom lugnare,men är det bra? någon som provat det? Såg det på någon hälsosida på internet..

Har lite samma problem med min, men det har blivit bättre. Jag gör halvhalter så fort hon börjar öka farten, men det får bli ganska många tillsägningar innan hon ger sig.
Men vissa dagar är värre än andra då brukar jag lägga volter. Men ge aldrig upp!!!!!:banana:

Prova att mata hästen före ridturen.
Sådär är mina när de är hungriga och känner att de måste hem och vakta på att maten skall komma.
Jag rider därför aldrig på hungriga hästar före att de fått mat.

De ranglåga och litet tunna reagerar starkast på det där.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar