A
anniea
har fram tills nu gett mitt väldigt heta sto hippo cool, då jag inte vågat ge henne havre. Har även gett en del korn då hon har svårt att hålla hullet. Nu har jag ju däremot hört mycket om att man faktiskt kan ge havre till heta hästar hade ju varit jättebra för min plånbok... läste en del trådar om att blanda havren med olja. Men så hörde jag häromdan att man kunde blanda havren med vanligt vatten, att det också skulle ta bort den här "stress"-effekten. Är det någon som vet nånting om detta? har aldrig tidigare hört talas om detta och blev lite nyfiken.
Om jag nu börjar ge henne havre, har jag ingen aning om hur mycket jag ska ge och hur mycket vatten eller olja som behövs. Och kan jag fortsätta ge korn också? borde jag det?
kanske ett rörigt inlägg, vore tacksam för er hjälp! Jag blir helt tokig i den här djungeln av allt foder!!
Om jag nu börjar ge henne havre, har jag ingen aning om hur mycket jag ska ge och hur mycket vatten eller olja som behövs. Och kan jag fortsätta ge korn också? borde jag det?
kanske ett rörigt inlägg, vore tacksam för er hjälp! Jag blir helt tokig i den här djungeln av allt foder!!