Fiorano
Trådstartare
Min ponny har mest troligt en streptokockinfektion i halsen (har fortfarande inte fått svar på odling och resistensbestämning). Hon hostar-låter som en torr hosta, men det finns gult slem i halsen som tydligen är segt som klister. Ingen feber, bra allmäntillstånd och pigg dock utan hennes vanliga udd sas. Hon har nu varit dålig i en månad ca (första veckan valde jag att avvakta, sen tog jag ut distr.vet som satte henne på Fabrol, slemlösande, hjälpte inte så då for vi till klinik och nu har hon behandlats med penicillin och metacam utöver fabrolen). Trots detta är hon inte bättre
. Snarare är hon sämre-framförallt om morgnarna då hon får helt enorma hostattacker
Vi ska tillbaka för åb till kliniken nu på tisdag och kolla i halsen igen för att se hur det utvecklats. Provsvaren kommer också förhoppningsvis månd. eller tisd.
Nu undrar jag om någon annan haft häst med en streptokockinfektion i halsen? Hur behandlades detta, hur lång tid tog det innan hästen blev bra?
Andra hästar i stallet visar samma symptom dessutom, men än så länge är det bara min som är satt på behandling.
Nu undrar jag om någon annan haft häst med en streptokockinfektion i halsen? Hur behandlades detta, hur lång tid tog det innan hästen blev bra?
Andra hästar i stallet visar samma symptom dessutom, men än så länge är det bara min som är satt på behandling.