"Strapping"

TheBlackOne

Trådstartare
Satt och klickade runt på Youtube för skoj skull då jag snubblade över det här:
Vad är detta? O_o Jag har från och till sysslat med hästar i 20 år men jag har aldrig tidigare hört talas om det här. Är det typiskt förekommande i England eller praktiseras det även på andra håll? Har aldrig sett/hört om någon som sysslat med det här i Sverige iaf...

Filmen var ju nästan samma men jag som inte har ljud på jobbet; varför ska man göra ett skenslag som sista slag? Det verkar lite konstigt.
Just denna häst verkar inte gilla detta speciellt mycket men å andra sidan ser min häst ut så när jag ryktar. Han skulle kanske gilla detta iofs, lite mer handfast.;)

Skulle var kul och se om det gav någon skillnad.

Filmen var ju nästan samma men jag som inte har ljud på jobbet; varför ska man göra ett skenslag som sista slag? Det verkar lite konstigt.
Just denna häst verkar inte gilla detta speciellt mycket men å andra sidan ser min häst ut så när jag ryktar. Han skulle kanske gilla detta iofs, lite mer handfast.;)

Skulle var kul och se om det gav någon skillnad.

Skenslaget ska framkalla sammandragning av muskeln

Förstod inte riktigt hur ofta de sa man skulle göra det i början o sen? Nån som vill översätta det? Tyckte det var intressant, men vet inte om pållen skulle gilla xD inte omöjligt dock.

Edit: syftade på översta videon som börjar med att nån leder en ljus häst

Förstod inte riktigt hur ofta de sa man skulle göra det i början o sen? Nån som vill översätta det? Tyckte det var intressant, men vet inte om pållen skulle gilla xD inte omöjligt dock.

Edit: syftade på översta videon som börjar med att nån leder en ljus häst

Jag fattade det som att man skulle göra det varje gång man hade ridit. Skulle vara kul att testa.

Det jag inte fattade var vad man gjorde om muskeln INTE kontrakterade. Man skulle inte "slå" sista slaget för att se om muskeln kontrakterade ju.

Jag fattade det som att man skulle göra det varje gång man hade ridit. Skulle vara kul att testa.

Det jag inte fattade var vad man gjorde om muskeln INTE kontrakterade. Man skulle inte "slå" sista slaget för att se om muskeln kontrakterade ju.

Ja eller hur, det kanske funkar hur bra som helst det här! :)
Nä det fattade inte jag heller, tänkte också på det.. Vi kanske får ta o kolla på fler videor ;) ingen här på buke som faktsikt hållt på med detta?

Ja eller hur, det kanske funkar hur bra som helst det här! :)
Nä det fattade inte jag heller, tänkte också på det.. Vi kanske får ta o kolla på fler videor ;) ingen här på buke som faktsikt hållt på med detta?

Jag hittade inte speciellt många videor på det tyvärr. Då letade jag både efter "banging" och "strapping". Får leta lite mer.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 914
Senast: Butros
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka