Strålröta

J

Jenni73

Halloj,

Vi har en häst som vi behandlat mot strålröta ganska långtid ca 6 månader, först testade vi något som hovslagaren rekomenderade, sen något som veterinären skrev ut. Det har blivit bättre men det är inte bra. Nu sa hovslagaren att vi bör åka in till djursjukhuset för att karva av det dåliga(varför nu och inte för 4 månader sen kan man undra :angel: ). Jag har bokat tid och ska dit med henne på torsdag, frågan är bara vad är konvalecensen på detta?

Hovslagaren på djursjukhuset ville inte säga något eftersom han inte sett hovarna.

Är det någon som gjort liknande på sin häst? Hur var eftervården på det? Hur långtid tog det innan dom var bra?

MVH
//Jenni

Sv: Strålröta

Jag har haft strålröta på en av mina hästar..men inte så illa att jag var tvungen att uppsöka klinik.
Jag hade honom i sandhage.plus att han gick barfota.Skottade boxen så fort han kissade.
Det tog lång tid men nu e han helt bra.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 747
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka