strålen går sönder

N

Natascha

hur gör ni för att inte strålen ska "dela sig" under vintern? på min häst kan jag i bland ta bort stora bitar från strålen, men bara vintertid. ska det va så? hur gör ni? :confused:

hej!
jag har fått ett tips från en kompis som hade en häst med jättedåliga hovar, hon sa att man ska smörja dom med torskleverolja en gång om dagen (då även strålen) och det har faktiskt hjälpt, då det är ett tips värt att prova! :banana:

Jag brukar pensla med trätjära i hovarna på vintern. Funkar kanon!

Du behöver inte göra något alls.
Det är normalt att strålen "ömsar skinn"

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
876
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
938
Senast: Roheryn
·
Hästvård Min häst började äta Cushingsmedicin för några år sedan och de funkade fantastiskt bra, hon blev en unghäst igen! Nu har hon dock börjat...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka