stövlar??

fälttävlansnisse

Trådstartare
Hej

En bekant sa till mig att man inte ficka ha snörning på mina stövlar när man tävlar dressyr, men jag har slått i tr och inte hitttat något som säger att man inte får detta, dessutom har jag alltid haft snörning utan att någon har sagt något om detta.

Till frågan, visst får man ha snörning på stövlarna även i dressyr?

Sv: stövlar??

Man får ha snörning i när man tävlar.. Iallafall i fjol.

ja, det får man. det enda som står i TR är att det ska vara "ridstövlar"

(förr stod det bara stövlar, så hade man velat hade det gått bra med gröna gummistövlar tex :D)

Tack:)

Hade nämligen snörning på stövlarna när jag tävlade tidigare i år o det var ingen som sa något så jag tyckte det lät konstigt;)

fälttävlansnisse skrev:
Tack:)

Hade nämligen snörning på stövlarna när jag tävlade tidigare i år o det var ingen som sa något så jag tyckte det lät konstigt;)
Det finns ingen regel mot snörning på dressyrstövar, men det är väl mer praxis att dressyrstövlar ej har snörning, medan hoppstövlar har det....

//Alice

... en liten fråga...

jag köpte i höstas skor och cavallo stövelskaft pga att jag har så taniga vader.. :crazy: så hittade jag inga ridstövlar som passade.

Får man tävla i skor och stövelskaft på regional nivå, ngn som vet?? :confused:

Enligt förra TR får man inte det. Och jag ser inte någon anledning till att det skulle ha ändrats. :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 446
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?