Minsta är shettis på ridskolan. Största vet jag faktiskt inte, nåt halvblod på typ 165 kanske. Eller tinkern i ungefär samma höjd. Har inte ridit några jättar, jag är under 1.60 så de flesta känns som jättar för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vuxen ålder är det minsta en maxad c ponny fjording som jag lånade på en hopp träning, när jag satt av kändes det konstigt att marken inte var länge mer då han kändes större än många 170 hästar jag suttit på.
Största vet jag inte men över 180 cm då min fd dressyr tränare tycker om stora hästar.
Största känslan i en häst är min egna på 160 cm
Är själv 168 cm och väger 62 kg, föredrar hästar runt 160 cm.
Väldigt vad jag sprutar ur mig trådstarter ikväll då
Men i alla fall. Största och minsta häst du ridit, hur stora är de?
Och nu tänker jag inte på de man red på Skansens ponnyridning, utan de man ändå ridit "på riktigt", typ på ridskola etc.
TS börjar ju så...
Minsta: 117 cm. Ridponny (lätt i typ) av okänd, europeisk härkomst.
Största: Ca. 187 cm. SWB, kvadratisk och långlinjerad, av modell "gammal klassisk stam".
Ålder när jag red dessa: 16 år i båda fallen.
Storlek -II- : 162 cm/ca. 55 kg. Ej att rekommendera.
Och nu tänker jag inte på de man red på Skansens ponnyridning, utan de man ändå ridit "på riktigt", typ på ridskola etc.
Haha va? Vad för logik är det där? Man betalar för att lära sig rida på ridskola. Jag vet inte vad för ridskola du gått på, men på varje ridskola jag besökt/ridit på har vi lärt oss nya saker så gott som varje lektion.Är ridskola att rida på riktigt? Snarare att betala för att åka häst...
Haha va? Vad för logik är det där? Man betalar för att lära sig rida på ridskola. Jag vet inte vad för ridskola du gått på, men på varje ridskola jag besökt/ridit på har vi lärt oss nya saker så gott som varje lektion.
Minsta var en minishettis på 80 cm när jag var liten
Största hästen jag ridit var en shire på 190 cm, som jag var o provred.
Men istället blev det köp av mitt nuvarande halvblod på 187 cm