Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.

Jag gillar det på datorn, men jag sitter vid en stationär så min skärm är runt 21 tum tror jag, kan ju se annorlunda ut på en liten laptop.

Har kollat lite på mobilen med för att se hur det ser ut, och tycker det är väldigt likt, dock känns det lite litet och plottrigt och lätt och trycka fel men det var det ju förut också och jag har det problemet allmänt på mobilen så har nog inte så mycket med buke att göra:p

Det ser precis likadant ut på laptop. :) I Chrome i alla fall.

Det enda som är lite störigt såhär i början i alla fall, är att jag när jag läst en tråd och vill tillbaka till själva forumet måste trycka fram den aktuella 'rullmenyn' först och sedan klicka på allmänt/hund/whatever. Ett extra moment alltså, men då pickar jag verkligen på detaljer.

Jag tycker att det ser bra ut nu.
Och funderar på om den största källan i frustrationen ligger i att om man råkar klicka på orden i "Andra djur" så hamnar man på en ny sida.
Screenshot_20200506-210249_Samsung Internet.webp

Istället för att få upp den där drop down listan som jag visat bild på förut.
Så man behöver rikta sig in på den där lilla lilla pilen för att få ned drop down listorna istället.
Och det är faktiskt en väldigt liten knapp att klicka på.

Det enda som är lite störigt såhär i början i alla fall, är att jag när jag läst en tråd och vill tillbaka till själva forumet måste trycka fram den aktuella 'rullmenyn' först och sedan klicka på allmänt/hund/whatever. Ett extra moment alltså, men då pickar jag verkligen på detaljer.
Fast om du scrollar uppåt så står det väl fortfarande tex Övrigt > Hem & Hobby > Tråd du är inne på. ?
Dvs det går att scrolla upp och klicka sig in direkt på hem och hobby.
Fast scrolla är kanske likadant som att klicka på menyn :D Jag använder bakåt knappen och uppdaterar sen :p

Precis som det finns länkar under menyn där man väljer sida i tråden längst upp kan man kanske lägga till en tillbakalänk under motsvarande trådsideväljare längst ner?

Skönt att veta vilket forum man är på liksom.. vilsamt och hemtrevligt..

Fast om du scrollar uppåt så står det väl fortfarande tex Övrigt > Hem & Hobby > Tråd du är inne på. ?
Dvs det går att scrolla upp och klicka sig in direkt på hem och hobby.
Fast scrolla är kanske likadant som att klicka på menyn :D Jag använder bakåt knappen och uppdaterar sen :p
Sådärja, det gör det ju! Men ja, scrolla är nästan ännu besvärligare. 😅
Men va?! Har man läst fyra sidor eller fler måste man ju klicka bakåt som en tok.

Sådärja, det gör det ju! Men ja, scrolla är nästan ännu besvärligare. 😅
Men va?! Har man läst fyra sidor eller fler måste man ju klicka bakåt som en tok.
Oookej, vissa håller visst inte sig lika uppdaterade som andra .. :angel:;)
Nej men i de fallen har jag inget emot att scrolla uppåt eller klicka på menyn :p

Jag tycker inte om att man måste pricka den pyttelilla(!) pilen bredvid tex "andra djur" för att kunna få fram drop down-menyn. Jag klickar lätt på hela texten, men hamnar då bara på annan sida istället.

Spontant känns det som väldigt många klick hit och dit för att växla mellan de två forum jag utan tvekan läser mest i: allmänt och hund.

Vad bra för dig då,fast det kanske är lättare när man bara tillbringat 2 mån på Buke.
Eller du kanske bara är ute efter att skaffa dig + poäng? Eller brun tunga?!
O_o
Slow down. Nu behöver vi inte börja så.

Jag har försökt förstå vad som är problemet och visat bilder, men det är svårt att förstå vad eller var det inte funkar hos dig. Kan du försöka förklara?

Jag tycker inte om att man måste pricka den pyttelilla(!) pilen bredvid tex "andra djur" för att kunna få fram drop down-menyn. Jag klickar lätt på hela texten, men hamnar då bara på annan sida istället.

Spontant känns det som väldigt många klick hit och dit för att växla mellan de två forum jag utan tvekan läser mest i: allmänt och hund.
Jag håller med om pilen. Och funderar på om det finns möjlighet till större symboler som är lättare att klicka på nu när det finns gott om utrymme.

Vad bra för dig då,fast det kanske är lättare när man bara tillbringat 2 mån på Buke.
Eller du kanske bara är ute efter att skaffa dig + poäng? Eller brun tunga?!
Hej. Trevligt att råkas på dig också. Jag har hängt här till och från under lång tid faktiskt. Men snällt att komma med såna anklagelser. Är det inte trevligare att bemöta någon som har en annan åsikt med respekt istället? Det tycker i alla fall jag. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 550
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 930
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama