Stormur Kval godkänd regional Tävling eller????????????????

H

Hlynur

Var förra helgen och tävlade på Stormur Kval.
Uppnådde då SM poäng med 2 hästar.
Sedan igår läste jag detta på SIFs hemsida under nyheter:Som regional tävling räknas ENDAST de tävlingar som i proppen utlysts som regionala! Man kan alltså inte i efterhand förklara en tävling som regional och därmed uppnådda uttagningspoäng som kvalificerande till SM. Tyvärr har detta skett i åtminstone ett fall. Vi beklagar att ryttarna fått uppgift om att deras resultat godkänts för SM-kvalificering. Emellertid blir fler lidande ifall vi godkänner ändringen av tävlingsnivå.
Alltså: Den tävlingsnivå som finns angiven i proppen gäller. För att en tävling ska räknas som regional krävs att den döms av fem domare, varav minst tre är regionala, SAMT ATT DEN UTLYSTS SOM REGIONAL I PROPPEN!

Någon som vet om detta "Åtminstone skett i ett fall"
är Stormur Kval det gäller??????
Är lite förvirrad...
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Hmm ingen aning, men på STormurs hemsida under "tävlingar" finns en lista på de som har kvalat till SM... :crazy:

Kolla med Sportutskottet eller Stormur-folket! (eller vänta tills tex Boj svara här - hon har nog mer koll än jag...) :p

Enligt Stormurs hemsida så var stormur kval en tävling där du kunde direktkvala till SM! Grattis!

/Malin

Efter vad jag har hört idag så är det som står på Stormurs hemsida fel... :crazy: Dvs. att tävlingar som gjorts om från kvaltävlingar till regionala tävlingar räknas inte kvalpoängen på... (tror det är Gyda och en klubb till som gjort något liknande...)

Hur är tävlingen utlyst i proppen? Är det en regional eller ett kval där?

Är det ett kval, så är det just en kvaltävling, och för att kvala till SM krävs ju en regional version.

Har fått svar från Sport utskottet.
Stormur Kval var INTE en regional tävling.
Tråkigt. :mad:Men om man ska vara med på SM ska man kunna uppnå den poängen flera gånger annars har man nog inget där att
göra.Det är bara att träna vidare och behålla den här formen.Det är nog fler än jag som är besvikna.Men jag fick ialla fall poängen jag ville för uppklassning.Nåt bra i alla fall.. :rofl:

Liknande trådar

Fälttävlan Jag tänker alltså på de två fetmarkerade stycken nedan: "Tillägg/förtydligande i TR I 2011-02-23 Vid Tävlingssektionens senaste...
Svar
8
· Visningar
2 029
Dressyr Funderar lite smått på att försöka kvala in till Falsterbo i år men blir väldigt konfunderad över vad som står på deras hemsida. (Nu har...
Svar
19
· Visningar
2 476
Senast: Jochanda
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 486
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar