Storleken ???

Rea

Trådstartare
Jag har en Westernsadel som min man användt på vår förre häst och nu har vi ingen annan häst som den passar. HUR mäter jag vilken storlek på bom/sits denna typen av sadel har?
Kan ju vara bra att veta när man ska sälja den, tycker inte det känns bra att svara" Ja den har legat på ett halvblod, så den passar nog ;)".

Finns här VERKLIGEN INGEN som vet hur man kollar storleken på en westernsadel :eek:????!?!!

:eek: :eek: :eek:

Jo, det FINNS det VERKLIGEN. Jag t.ex. och säkert fler med mig och om vi hade sadlen här framför oss "live" skulle jag/vi visa dig.

Jag har dock ingen lust och ork med nån lång förklaring här som på förhand är dömd att misslyckas eftersom det kräver lite grafik och bilder för att bli lättförståeligt. Sök på nätet så hittar du säkert något, all info trillar inte ned i knät på oss utan ibland får man anstränga sig lite..... :eek: :smirk:

Kokopelli Mana

, all info trillar inte ned i knät på oss utan ibland får man anstränga sig lite..... :eek: :smirk:

ÅÅ, fan menar du verkligen det :smirk: :eek:, tänk det trodde jag. Jag råkar att ha letat och bara hittat till "vanliga" sadlar och eftersom vi nu har ett forum här på bukes så tänkte jag (uppenbarligen helt idiotiskt) att jag kan ju fråga och se om någon kan hjälpa. Men herregud det kunde jag ju räknat ut med baksidan att, hjälp får man inte utan lite spydighet kanske kan vara bättre.
Anledningen till mitt FINNS VERKLIGEN ingen var just det att jag var lite förvånad över att många läst men ingen hade tips. Men du Kokopelli Mana , tack ska du ha för ditt upplysande och trevliga svar :( :cry:.

sök bland gamla trådar.

frågar har varit uppe en rejält massa gånger, kanske är en av anledningarna till att folk tröttnat på att svara? ;)

jag själv vet inte, så jag kan inte ge dig annan hjälp än så!

Undrar oxå hur man får fram storleken på sadeln? :confused: Ingen som vet nån bra sida om de? (för oss som inte orkar/kan/hinner leta själva) ;)

Tack så jättemycket för tippset, har sökt på Bukes men inte riktigt hittat vad jag sökte. Tack än en gång :bow:.

-åsså finns de dom som påstar att storleken inte har betydelse ! :confused:
Gott nytt år !

Nu har den här diskussionen verkligen "ballat" ur!
Skärpning flickor! :o

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 682
Senast: soom
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar