Storleken på burbotten, komentera..

F

fancyfree

Kan inte göra burbotten större än såhär, det ska vara 3 råttor i. Och höjden kommer vara på ca 170.

Vad tror ni? Räcker utrymmet till? Kan inte göra den större, har ej plats..

11749283.jpg

Sv: Storleken på burbotten, komentera..

Schyst sätt att mäta på haha, men lättare att bedöma såhär än att bara säga måttet liksom..

Ja, det räcker. (tror jag)

Jag är faktiskt besviken på att jag inte kunde göra den större :o

Men förhoppningsvis ska dom väl få plats, måtten är ca 1m ut från hörnet åt båda hållen, framsidan av buren kommer typ hamna på 1,41 vilket kommer bli 2 stoora dörrar :D

Höhö det dröjer absolut max ett halvår, sen planerar du säkert på att bygga större :angel:

:rofl: maybe, om jag får för mig att montera ner alla dessa speglar som just nu är ivägen :p

Men när jag får egen lya då :devil:, blire en riktig stor bur :D

Någon som använder ett bottenmaterial som heter Aubiose?

Det enda Aubiose jag har hört talas om är en hästaffär, så inte jag iaf! :D

Aha, det finns på zoosajten.se/com under smådjur sen bottenmaterial..

Funderar på o testa det, tycker inte om det hårda Toalätt och aspflis verkar vara svårt att få tag i

Jo det var inte billigt, kanske inte behövs så mycket. Kan ha typ tidnigar i botten också.
Eller måste ha det, under tidnigarna lägger jag en korkmatta, ev. en vaxduk. Eftersom buren blir trekantig finns det ingen låda o ställa in.. hoppas det funkar

Senast ändrad av en moderator:

det där blir kanoners!

ang bottendelen, har du inte hittat nån gammal garderob som du kan slakta? en sån där med glatt yta. hade ju sånt själv till botten. perfa!
sen kan du sätta höga lister runt om så att inte materialet sprätter iväg :p

Jag har ju tyvär inte det.

Men en korkmatta, borde väl funka också..

klart det borde, men det kan finnas en risk att dom kommer åt att gnaga på den! så kolla där du ska köpa den om den är giftfri för säkerhets skull.

Trög som jag är så tänkte jag inte alls på att visst har jag en bokhylla som inte behövs :D Iom, att buren ska in måste ena bokhyllan ut så den får plats. På baksidan av bokhyllan är det något trä som är lackat så det är typ glatt. Var det typ något sånt du tänkte? Tror inte att kiss ellr något kan tränga sig igenom det.

Det ska göra! Nån gång idag :angel:

Suga åt sig piss kan det göra ändå, ffa i hörnen, så jag hade lackat några lager för säkerhets skull iaf.

Gör du djup burbotten så kan du ju även ha myyyycket bottenströ, så kan du förhindra att pisset kommer ner till botten öht :D

Liknande trådar

Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: ameo
·
Anläggning Upplever att det är ungefär så de flesta hästgårdar häromkring (norra VB) ser ut. Små rutor till hagar och någon enstaka liten gräshage...
2
Svar
30
· Visningar
695
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
Hemmet Har ett hus byggt för ca 5 år sen. Var sjukskriven för utmattning när jag ansökte om avloppslösning och litade helt på entreprenören som...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama