Storlek på utrustning till shettis

Lycanthrope

Trådstartare
Vad har era shettisar för storlek på bett, täcken osv?

De minsta betten jag hittar (kikar på internetbutiker :D) är 8,5 cm.
Tänkte beställa lite grejer till lilla Volvo.

Sv: Storlek på utrustning till shettis

Till min shettis, 97-98 cm hög och ganska grov. Hon är iofs okänd härstamning så det kan vara något annat i henne :p

Träns, grimmor etc stl Ponny.
Bett 9,5 cm men jag tror 8,5 cm nästan skulle vara bättre. När hon kom till mig fick hon med ett bett på 12,5 cm :crazy:
Täcken stl 95 cm.

Ah tack!

Jag tror Volvo har shetland på träns osv, bör ha 95 cm på täcken.

Bett bör nog vara 8,5 då, mindre finns kanske inte? :o

Haha, 12,5 har min nordsvensk :D:rofl:

Shettis 1: 95-105 i täcken, str ponny på hackamoret, str shetland i grimmor, träns och sånt..

Shettis 2: 95-105 i täcken, kommer inte riktigt ihåg vilken storlek på bettet med tror 10,5, str shetland i grimmor, träns och sånt..

Båda shettisarna är ca 1m i mankhöjd. Shettis 1 är den smalare modellen av shetlandsponny ("sporthäst"). Shettis 2 är bruksmodellen.

Tandläkaren provade ut ett som var 10,5 till min shettis samma som isläningen har:)
Träns och liknande har hon ponny, och täcken 105.

Volvo betyder vi rullar på latin.

Kul eftersom shettisar oftast är väldigt.. runda :angel:
Dock ska inte våran bli någon fet ovårdad fångponny..

Volvo betyder vi rullar på latin.

Kul eftersom shettisar oftast är väldigt.. runda :angel:
Dock ska inte våran bli någon fet ovårdad fångponny..

Nej, Volvo betyder JAG rullar

Vår shettis har 95 i täcke, Shetland i en grimma och minishetland i en annan. Dom är konstigt nog lika stora. Träns/bett har han inga då han bara är sällskap.

Min ponny har 10,0 +/- 0,5cm beroende på modell på bett.
Shetland i träns och ponny i grimmor.
shetland i sele
95cm i täcken

han är 101cm hög

tänk på att de flesta bett som säljs är på tok för tjocka för en shetlandsponny. De har inte mycket plats i munnen så riktigt smala bett är att föredra. Raka bett tycker jag fungerar bäst till körning, tredelade har tendens att inte ligga bra i munnen på dessa små djur.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 528
Senast: Fiorano
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka